شناسهٔ خبر: 9620 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رحیمیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

تمایل اسپانیا به راه‌اندازی قطار پرسرعت در ایران/ وزیر راه اسپانیا در آینده نزدیک به ایران سفر می‌کند

مقداد رحیمیان مدیرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اعلام آمادگی برای فراهم‌آوردن زمینه‌های همکاری مشترک اقتصادی با ایران در بخش‌های مختلف حمل و نقل گفت: وزیر راه اسپانیا در آینده نزدیک به ایران سفر می‌کند.

مقداد رحیمیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه به پیشنهاد سفارت اسپانیا جلسه‌ای برای سرمایه‌گذاری این کشور در بخش حمل و نقل ایران تشکیل شد گفت: در این جلسه دو طرف موضوعات قابل سرمایه‌گذاری در بخش‌های حمل و نقل ایران را مطرح و بررسی کردند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی افزود: در آن جلسه به طرف اسپانیایی یادآور شدیم که تغییر روش‌های سرمایه‌گذاری و نحوه مشارکت می‌تواند مسیر ورود سرمایه‌گذاران اسپانیایی را به منظور مشارکت در طرح‌های توسعه حمل‌ونقل ایران هموارتر سازد بنابراین برای سرمایه‌گذاری مطمئن تغییر رویکرد از معرفی پیمانکاران و مشاوران به جذب کانسشنرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تشریح فضای کسب و کار در حوزه راه و شهرسازی اظهار کرد: تمرکز فراوان بر حوزه‌های ریلی٬ آزادراهی٬ فرودگاهی و بندری به دلایل متعدد از اهمیت بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردارند.

رحیمیان یادآور شد: میگوئل ایرسو رایزن اقتصادی سفارت اسپانیا نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی نسبت به ورود در زمینه حمل و نقل ریلی٬ خدمات مشاوره‌ای٬ تأمین لوکوموتیو و راه‌اندازی قطارهای پرسرعت برای ایران اعلام کرد هم اکنون مذاکرات برای همکاری‌های مشترک با شرکت مپنا آغاز شده است و شرکت‌های اسپانیایی برای همکاری در زمینه پروژه برقی‌سازی خط‌آهن تهران-مشهد آمادگی دارند. او شرکت‌های تالگو٬ ACS ٬ OHL و آبرتیس را از جمله شرکت‌های توانمند در زمینه همکاری‌های حمل و نقل با ایران برشمرد.

مدیرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی به پايگاه خبري وزارت راه توضیح داد: رایزن اقتصادی سفارت اسپانیا علاقمندی کشورش برای فراهم‌آوردن زمینه‌های همکاری مشترک اقتصادی با ایران را در بخش‌های مختلف حمل و نقل اعلام کرد.

رحیمیان گفت: براساس هماهنگی‌های صورت‌گرفته مقرر است وزیر راه اسپانیا در آینده نزدیک به ایران سفر کند و درباره ارتقای مناسبات دوجانبه در حوزه حمل و نقل با دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران مذاکراتی داشته باشد./

نظر شما