شناسهٔ خبر: 96220 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان:

آزمون ورود به حرفه مهندسان در خوزستان طی سه روز برگزار شد

آزمون ورود به حرفه مهندسان در  خوزستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی، معماران تجربی و کارشناسان ماده۲۷ در ۳۳ صلاحیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، محمد حسین پناهی فر از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان های فنی، معماران تجربی و کارشناسان ماده ۲۷ در ۳۳ صلاحیت طی روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ۱۴،۱۳، و ۱۵ مرداد ماه خبر داد و گفت: تاکنون سابقه نداشته است که ۳۳ صلاحیت درمجموع تعداد آزمون ها با جزئیات کامل و تخصصی در کشور برگزار شود.

پناهی فر در خصوص ۳۳ صلاحیت اعلامی گفت: این صلاحیت‌ها به تفکیک در حوزه مهندسی شامل ۱۷ صلاحیت در خصوص مهندسی عمران (محاسبات ، نظارت، اجرا، گود و سازه نگهبان، بهسازی لرزه‌ای)، معماری (نظارت،طراحی واجرا)، مکانیک (نظارت، طراحی و اجرا)، برق (نظارت، طراحیو اجرا)، نقشه برداری (نظارت) شهرسازی (نظارت)، ترافیک (نظارت) در حوزه کاردانی ۶ صلاحیت (عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه‌برداری و شهرسازی)، در حوزه کارشناسی ماده ۲۷ (۷ رشته ساختمانی ذکر شده) در حوزه معماری تجربی (پایه های ۲،۱و ۳ ) هستند.

وی با آرزوی موفقیت برای ۱۰ هزار مهندس استان که در این آزمون شرکت کرده‌اند و کسب نمره حدنصاب قبولی گفت: همکاران اد‌اره کل راه و شهرسازی استان خوزستان برای نظارت بر امتحان و همچنین نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی طی سه روز امتحان با تمام توان حضور یافتند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به اینکه این نخستین بار در استان است که محل های برگزاری آزمون به ۴ شهر افزایش یافته، اظهار داشت: آزمون ها در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه در ۴ حوزه اصلی اهواز: مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان ، دزفول: دانشگاه اصول دین و خرمشهر: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان و بهبهان: دانشگاه خاتم الانبیاء و ۳ محل حوزه فرعی برگزار شد. 

پناهی فر ادامه داد: در این دوره در استان خوزستان بیش از ۱۰ هزار نفر در آزمون های یاد شده شرکت کردند که این میزان ۳۰درصد بیش از آزمون سال گذشته می‌باشد. 

مقرر است نتایج آزمون ها در آبان ماه ۱۴۰۰ از طریق وب سایت www.inbr.ir  به اطلاع شرکت کنندگان رسانده شود.