شناسهٔ خبر: 96264 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تبریک مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران به مناسبت روز خبرنگار

خلیل محبت خواه مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران در پیامی به مناسبت فرا رسیدن "۱۷ مرداد، روز خبرنگار "این روز را به همه فعالان این عرصه تبریگ گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پیامی به مناسبت فرا رسیدن " ۱۷ مرداد ، روز خبرنگار" این روز را به همه فعالان این عرصه تبریک گفت. در متن این پیام آمده است:

در جوامع امروزی انعکاس واقعيت از اهميت زيادي برخوردار است. خبرنگاری شامل انعکاس اخبار و رويدادهای  جوامع درکليه ابعاد به صورت واقعی است. خبرنگاری انعکاس دادن اخبار و وقايع گوشه و کنار جهان به صورت کاملا بی طرفانه است گاهی برای ماندگاری یک اثر به جای قلم می‌توان از پاک کن هم استفاده کرد. تردید نکنید که ماندگاری پاک کن در برخی مواقع از قلم کمتر نیست. 

وی گفت: در دنیا چیزهایی هست که برای به دست آمدنشان بسیار رنجیده‌اند این و آن… جان و عمر و مال و آرامش و هرمیل شیرینی را که انسان فکرش را بکند، داده‌اند، تا در برابر تلخی‌ای دیگر بایستند و شاید این پارادوکس، عجیب‌ترین معنای آرمان و وظیفه باشد… چه آنکه دانسته از دستش داده چه آنکه نه، یک وجه مشترک دارند این اهالی قلم به دست؛ آنها شوری حدفاصل جوانی تا آرامشی به بلندای سالمندی را سپرده‌اند به دست عشق و اعتقاد قلبی‌شان، تا طلب کنند آگاهی را… هم برای خود، هم برای دیگران…
این رنج بسیار و این بهای بیکران زندگی، در تمام این سال‌ها که کوشیده تا خاموش کند آتشفشان جهل را… به امیدی هر چند کم… به بهایی هرچند زیاد...

خبرنگاران به راستی سمبل تعهد، وظیفه شناسی، دلسوزی، آگاهی بخشی و مطالبه‌گری هستند که حتی جانشان را برای روشنی بخشی و عینیت بخشیدن به "نون والقلم مایسطرون" در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

هفدهم مرداد که یادآور ایثارگری و رشادت خبرنگاران شهیدی چون محمود صارمی؛ مرتضی آوینی و خبرنگاران شهید هواپیمای"سی ۱۳۰"، می‌باشد را به همه خبرنگاران ایران عزیز تبریک و تهنیت عرض نموده و برای این عزیزان موفقیت و سربلندی در انجام وظایف خطیرشان را آرزومندم.

بر این اساس اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، سیاست جدید رسانه‌ای خود را بر اساس افزایش تولید محتوا و توسعه تعامل و همکاری با خبرنگاران و رسانه‌های تخصصی، دلسوز، بی‌غرض و آگاه به منظور ارتقاء فرهنگ کنترل کیفیت ساخت و سازها، که در حقیقت منافع ملی را در پی‌خواهد داشت تبیین کرده است و از هر گونه پیشنهاد در راستای افزایش همکاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ممتاز خبرگزاری‌ها و فعالان عرصه خبر استقبال می‌کند.

امید است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به" تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها "نامگذاری شده است، بتوانیم به کمک تمامی متولیان و تلاشگران عرصه رسانه و خبر، زمینه ساز تحقق مصادیق جهش تولید، پشتیبانی حقیقی و رفع موانع بوده و در این توفیق نیز سهیم باشیم.