شناسهٔ خبر: 96316 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

پرداخت تسهیلات کرونا به بیش از ۱۰۰۰ راننده ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای سیستان و بلوچستان

ترمینال انقلاب زاهدان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و ۱۰۴ راننده سواری، اتوبوسی و مینی بوس برون شهری این استان که در ایام شیوع کرونا دچار خسارت شده اند در سال جاری وام ۶۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی شیوع ویروس کرونا، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری از این مسئله متضرر شده و مانند دیگر مشاغل، کسب و کار آن‌ها نیز با مشکل مواجه شد.

وی ادامه داد: در این راستا با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا به منظور کمک به واحدهای آسیب دیده از این بیماری، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال برای بنگاه های آسیب دیده (به ازای هر نفر شاغل) و ۶۰ میلیون ریال برای شاغلین حقیقی بیمه شده در نظر گرفته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با پیگیری های به عمل آمده تاکنون ۲ هزار و ۵۵۴ راننده در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که از این تعداد به یک هزار و ۱۰۴ راننده ناوگان حمل و نقل عمومی استان مبلغ ۶۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده و بقیه پرونده رانندگان از طریق بانک های عامل در دست بررسی است.

باقری افزود: همچنین در سال جاری تاکنون  ۱۳ شرکت مسافربری سیستان و بلوچستان در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که تعداد ۴ شرکت مسافربری سیستان و بلوچستان با اشتغال ۱۵ نفر مبلغ  یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

گفتنی است: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۷۰ راننده مسافری فعال، ۹۰۷ دستگاه ناوگان اتوبوسی، هزار و ۴۰۳ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۷۶ دستگاه ناوگان سواری فعال در سیستان و بلوچستان به هموطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.