شناسهٔ خبر: 96383 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در بلندی‌های تهران و ۱۱ استان کشور/خیزش گردوخاک طی ۵ روز آینده در شمال‌شرق و شرق

گردو خاک در تهران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در بلندی‌های تهران و ۱۱ استان کشور از خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در پنج روز آینده در کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۱ مرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی  گفت: طی امروز و فردا در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، بلندی‌های استان‌های البرز،قزوین و تهران، همچنین مناطقی از استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. روز شنبه به جز شمال‌غرب و بلندی‌های البرز مرکزی و استان‌های سیستان و بلوستان، هرمزگان و فارس در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه، شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و استان‌های ساحلی خزر؛ مازندران، گیلان، سمنان، بلندی های شرقی تهران، رگبار پراکنده را خواهند داشت و در سایر مناطق کشور، آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

وی افزود: در دو روز آینده در جنوب‌غرب و جنوب کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است. از ابتدای هفته آینده در بیشتر مناطق کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد که این کاهش نسبی دما در شمال‌شرق و  سواحل دریای خزر طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده بین ۴ تا ۶ درجه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: در پنج روز آینده در مناطقی از شمال‌شرق و شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. همچنین در ساعت‌های بعدازظهر روزهای یکشنبه و دوشنبه در جنوب‌غرب کشور به علت وزش بادهای شدید در برخی از نقاط احتمال تشکیل گردوخاک وجود دارد.

به گفته وی، آسمان تهران امروز در اواخر وقت ابری می‌شود و گاهی وزش باد شدید در پایتخت، پیش‌بینی شده است. همچنین، حداکثر دمای امروز تهران ۳۸ درجه و حداقل دما ۲۹ درجه بالای صفر است.