شناسهٔ خبر: 96392 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر ایمنی ترافیک سازمان راهداری:

لزوم ارائه برنامه جامع و راهکارهای عملیاتی برای کاهش تصادفات جاده ای

خبر دکتر صالحیان مدیرکل دفتر ایمنی ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان گیلان اظهار داشت: برای کاهش تصادفات جاده ای و آمار فوتی ها برنامه جامع و راهکارهای عملیاتی لازم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گیلان)، فرهاد صالحیان مدیرکل دفتر ایمنی ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان گیلان اظهار داشت: برای کاهش تصادفات جاده ای و آمار فوتی ها برنامه جامع و  راهکارهای عملیاتی لازم است و با ارائه طرح مناسب از سوی استانها ، برای تامین اعتبار آن اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید اقدامات لازم در جهت ایمن سازی و اصلاح محور های پر ریسک استان گیلان با هدف کاهش تصادفات جاده ای انجام شود، گفت: سرعت گیرهای غیرمجاز یکی از عوامل اصلی تصادفات می باشد و باید نسبت به ساماندهی و اصلاح آن ها اقدام کرد.

وی گفت:  آمار فوتی عابر پیاده در استان گیلان با سهم ۳۰ درصدی در بین سایر استانها در جایگاه سوم  و تصادف با موتورسیکلت نیز با سهم ۲۶ درصدی در بین سایر استانها در جایگاه سوم قرار دارد که دو برابر میانگین کشوری است.

وی افزود: میزان استفاده مردم از پل عابر پیاده پائین می باشد و باید با ایجاد شرایط و اقداماتی از قبیل نصب فنس به طول یک کیلومتر در دو طرف پل و ایجاد رمپ‌های عبور و فرهنگ‌سازی مناسب ، مردم را برای استفاده از پل های عابر پیاده ترغیب کنیم.

صالحیان گفت: درچهار ماهه نخست امسال آمار تردد وسایل نقلیه در گیلان حدود ۱۲ درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته اشت که سهم تردد وسیله نقلیه سنگین حدود ۸ درصد بوده است و این استان در سه ماهه نخست سال جاری  در آیتم‌های مختلف ایمنی جاده ای در رتبه ۱۸ بین سایر استانها قرار دارد.

مدیرکل دفتر ایمنی ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای کشور آمادگی لازم ، جهت نصب دوربین ثبت سرعت و تخلفات درنقاط آسیب پذیر برای کاهش میزان حوادث و  تصادفات را دارد.
هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان گیلان روز گذشته با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، مدیرکل دفتر ایمنی ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان و جمعی دیگر از مسئولین و کارشناسان در محل سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان برگزار شد.