شناسهٔ خبر: 96404 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

هوشمندسازی سامانه کنترل و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های پرترافيک / اتمام پروژه بهسازی باند ۳۳-۱۵ فرودگاه اردبيل/ افزایش ۸۰ درصدی ظرفیت پذیرش مسافر با افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام

اولین پرواز ترمینال سلام هوشمندسازی سامانه کنترل و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های پرترافيک و افزایش ۸۰ درصدی ظرفیت پذیرش مسافر با افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام از اهم اخبار در حوزه هوایی در هفته‌ گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته‌ای که گذشت در حوزه هوایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

واکسیناسیون کارکنان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) 

سرپرست اداره کل ایمنی و تضمین کیفیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از واکسیناسیون کارکنان این مجموعه علیه بیماری کرونا خبر داد‌.

هوشمندسازی سامانه کنترل و نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های پرترافيک کشور 

مدير راهبری مرکز ايمنی، عمليات اضطراری و نظارت بر کيفيت خدمات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها از هوشمندسازی سامانه کنترل و نظارت بر کیفیت سرویس‌ها و خدمات فرودگاهی با استفاده از سامانه جامع و هوشمند پایش کیفیت خدمات فرودگاهی خبر داد.

اتمام پروژه بهسازی باند ۳۳-۱۵ فرودگاه اردبيل 

مديرکل فرودگاه‌های استان اردبيل از اتمام ۱۰۰درصدی آسفالت‌ريزی باند ۳۳-۱۵ فرودگاه اردبيل خبر داد.

کشورهای برزيل و اروگوئه در ليست کشورهای ويژه

سخنگوی سازمان هواپيمايی کشوری آخرين وضعيت ليست کشورهای پرخطر و ويژه را تشريح كرد.

افزایش ۸۰ درصدی ظرفیت پذیرش مسافر با افتتاح ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره)

افتتاح ترمینال سلام در سال ۱۳۹۸ با ظرفیت پذیرش سالانه ۵ میلیون مسافر، ظرفیت پذیرش مسافر را در فرودگاه امام خمینی (ره) به میزان ۸۰ درصد افزایش داد و اقدامات اولیه برای احداث ترمینال شماره ۳ این فرودگاه انجام و تفاهم‌نامه تامین مالی احداث این ترمینال نیز به امضا رسیده است.

کاهش ۵۰ درصدی پروازهای مشهد و کيش از ۲۰ مرداد 

سخنگوی سازمان هواپيمايی کشوری گفت: به دليل شيوع شديد کرونا، پروازهای استان خراسان رضوی (مشهد) و هرمزگان (کيش) ۵۰ درصد کاهش پیدا می کند.

سازمان هواپیمایی ادعای «نمکی» درباره پروازهای مشهد را رد کرد 

در حالی که اخیرا وزیر بهداشت مدعی شده بود در هشت روز گذشته ۱۰۳۲ پرواز به مشهد بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است، سخنگوی سازمان هواپیمایی آن را رد کرد و گفت: ۴۴۶ پرواز داخلی و بین المللی به مشهد مقدس در این ایام صورت گرفته است.