شناسهٔ خبر: 96406 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش ۲۵ میلیون تنی ظرفیت اسمی بنادر/کاهش وابستگی خارجی جهت تأمین تجهیزات استراتژیک بندری و دریایی/ افزایش ۷۶ درصدی پهلوگیری شناورهای ورودی به بندر شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان

بندر شهید رجایی افزایش ۲۵ میلیون تنی ظرفیت اسمی بنادر و افزایش ۷۶ درصدی پهلوگیری شناورهای ورودی به بندر شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

مزیت صادراتى ایجاد صنایع آب‌بر در نزدیکی دریا

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ایجاد صنایع آب‌بر در پسکرانه بنادر باید به اولویت اقتصادى کشور تبدیل شود، گفت: این اقدام با ایجاد مزیت صادراتى و کاهش هزینه تمام شده، همراه خواهد بود و می‌تواند به صلاح محیط زیست نیز باشد.

افزایش ۲۵ میلیون تنی ظرفیت اسمی بنادر

افزایش ۲۵ میلیون تنی ظرفیت اسمی بنادر و رشد ظرفیت کانتینری به ۸ میلیون TEU از جمله اقداماتی است که در ۲ سال اخیر در دوره تصدی محمد اسلامی در وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

 ظرفیت ویژه دریا و پسکرانه بنادر برای توسعه صادرات ایران

نایب رییس اول کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران بر ظرفیت ویژه حمل و نقل دریایی و وجود پسکرانه بنادر به منظور فعالیت‌های اقتصادی و توسعه صادرات تأکید کرد و گفت: حیات اقتصاد ایران چاره‌ای جز سرمایه گذاری بخش خصوصی ندارد.

شیوه‌نامه اجرایی واکسیناسیون سراسری دریانوردان ابلاغ شد 

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شیوه‌نامه اجرایی طرح واکسیناسیون کارکنان حمل و نقل کشور از جمله دریانوردان را ابلاغ کرد.

تعمیرات اساسی مخازن ذخیره سازی آب مجتمع بندری شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانودی هرمزگان از آغاز تعمیرات اساسی مخازن ذخیره آب مجتمع بندری شهید رجایی با هدف تامین پایدار آب مورد نیاز این مجتمع عظیم بندری در بخش‌های آب شرب و آتش‌نشانی خبر داد .

سازمان بنادر در جشنواره شهیدرجایی حائز رتبه برتر شد 

 سید سعید سیدعلایی؛ عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردى با اعلام این خبر، اظهار داشت: به استناد مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مربوطه هر ساله تمامی دستگاه‌های اجرایی در دو بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

کاهش وابستگی خارجی جهت تأمین تجهیزات استراتژیک بندری و دریایی

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح مزایای مصوبه تولید بار اول در حوزه بندری و دریایی، گفت: با اجرای مصوبه تولید بار اول، نیاز حداکثری تجهیزات در این حوزه با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی رفع می‌شود.

افزایش ۷۶ درصدی پهلوگیری شناورهای ورودی به بندر شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان

میزان پهلوگیری شناورها و تردد کامیون‌های ورودی طی چهار ماهه نخست سال در مقایسه با سال گذشته در بندر شهید باهنر و شرق استان هرمزگان، ۷۶ درصد افزایش یافت.

باز شدن سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون کرونا برای دریانوردان 

دبیر انجمن صنفی دریانوردان گفت: سامانه نوبت دهی واکسیناسیون کرونا برای دریانوردان بدون شرط سنی باز شد.