شناسهٔ خبر: 96485 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

استقبال توییتری از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:

قاسمی؛ انتخابی هوشمندانه برای تحقق وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال

رستم قاسمی کاربران توییتری از معرفی رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شاید این روزها، فضای مجازی یکی از بهترین ابزارها برای ارتباط مستقیم میان حاکمیت و مردم باشد. از این رو نه تنها بسیاری از مسئولان در فضای مجازی حضور دارند، که بسیاری از مردم نیز دغدغه‌ها و خواسته‌های خود را در این فضا مطرح می‌کنند. شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از رسانه‌ها نیز پیگیری آنچه در فضای مجازی منتشر شده را وظیفه خود دانسته و از این طریق روشن می‌سازند که افکار عمومی درباره افراد و پدیده‌های مختلف چگونه می‌اندیشد. 

اکنون که رستم قاسمی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دولت سیزدهم با حضو در توییتر صحبت خود با مردم را مستقیما آغاز کرده است، شاید بد نباشد نگاهی به استقبال از او در این فضا داشته باشیم. قاسمی در اولین اقدام به عنوان گزینه وزارت راه و شهرسازی، در توییتی نوشت:

‏اولین گام در حوزه مسکن،برداشتن تیغ تیز بی‌سرو سامانی ‎اجاره از گلوی نحیف اقشار آسیب پذیر است.  وضع موجود باعث شده مسکن که باید جایگاه سکنی و آسایش باشد به بزرگترین دغدغه و گرفتاری مردم تبدیل شده است. امروز بعد از مشکل کرونا مهمترین دغدغه دولت سیزدهم ‎معیشت و ‎مسکن مردم است.

این توییت قاسمی، با استقبال کاربران مواجه شد. برخی کاربران به تشویق او پرداخته و برخی دیگر نیز خواهان اجرای سریع‌تر این وعده و برداشتن گام‌های عملی برای تحقق آن شدند. به عنوان مثال کاربر «محمد عجمی» در توییتی نوشت:

آقای قاسمی سلام علیک. شما رو که در اهواز از نزدیک دیدیم امید در دلم روشن شد! لطفا مسکن رو از کالای لوکس و تجاری خارج کنید و بگذارید مردم ایران در این چندین سال همه خانه‌دار شوند تا برای آینده دولت اسلامی و مقدمات ظهور مردم فقط دغدغه نبود امامشان را داشته باشند. حیاکم الله.

و یا کاربر «مَم‌دُسین» نوشت:

جناب آقای قاسمی ان‌شاالله پس از اخذ رای اعتماد اولین گام و که فرمودین با قدرت و جدیت آغاز کنید. صاحب‌خانه‌ها دیگه رحم ندارن.

البته استقبال توییتری از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تنها به پاسخ‌ها به توییت قاسمی محدود نمی‌شود. اگر نام رستم قاسمی به عنوان کلیدواژه جست‌وجو در میان توییتر‌ها انتخاب شود، توییت‌های فراوانی پیدا شده که برخی از آن‌ها حکایت از خوشحالی و استقبال کاربران از انتخاب قاسمی به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم دارد. به عنوان مثال کاربر «رضا فتحی» در توییتی نوشت:

انتخاب رستم قاسمی برای وزارت راه و شهرسازی هوشمندانه بود، با شناخت و روحیه‌ای که از ایشون وجود داره میتونه یک میلیون مسکن در سال رو تسهیل بده.

کاربر دیگری با نام «دکتر کد» از رزومه رستم قاسمی استقبال کرده و حضور او در کابینه سیزدهم را باعث امیدواری دانسته است. او نوشته:

علیرغم بعضی نقدها که طبیعیه یکی از دلایلی که به این کابینه امیدوارم عدم حضور کاندیداهای ریاست جمهوری بدون رزومه و حضور کاندیداهای ریاست جمهوری با رزومه (رستم قاسمی و ...) است.

کاربر دیگری با نام «مستوره شهسوار سیستانی» نوشته است:

توانایی وزرای پیشنهادی رو واقعا هر انسان دارای فهم مسائلی درک می‌کنه. مثلا رستم قاسمی یک لودر کارآمده که قرارگیری‌اش در وزارت راه و شهرسازی برای براورده کرد خواسته یک میلیون مسکن در سال است. کابینه‌ای مطلوب و تحول‌گرا رو داریم شکر خدا.

برخی از کاربران نیز رستم قاسمی را فسادستیز معرفی کرده و علت برخی مخالفت‌ها با وی را همین فسادستیزی عنوان کرده‌اند. به عنوان مثال، «سعید پیرزاده» نوشته است:

چرا رستم قاسمی نه؟ وقتی رقبای رستم قاسمی در تصدی وزارت و افراد برجسته صنعت نفت به کارآمدی، میدانی و جهادی بودنش اعتراف می‌کنند، دلیل تلاش‌ها برای وزیر نشدنش چیست؟ قاسمی زیر میزی می‌زند که سفره دلالان و مافیای قدرت جمع می‌شود. این یعنی بودنش برای خیلی‌ها سرشار است از ضرر...

در نهایت، بسیاری از کاربران نیز به مقایسه رستم قاسمی با سایر گزینه‌هایی که پیشتر برای تصدی این سمت مطرح بودند پرداخته‌اند.