شناسهٔ خبر: 96519 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نماینده خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی:

برنامه های رستمی در حوزه حمل و نقل و مسکن مورد استقبال کمیسیون انرژی قرار گرفت/ اهمیت توجه به راه آهن شرق و اتصال چابهار به مشهد به عنوان پروژه مهم ملی مورد تاکید نمایندگان / رسالت سنگین ساخت چهار میلیون مسکن در طول ۴ سال بر دوش وزیر راه و شهرسازی

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه ها و سوابق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم در جلسه بعدازظهر این کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه بعداز ظهر کمیسیون میزبان وزرای پیشنهادی کشور، دفاع، ارتباطات و راه و شهرسازی بودیم.

وی افزود: در جلسه با آقای قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم ایشان برنامه ها و اهداف خود را توضیح و سپس اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

نخعی تصریح کرد: حل مشکلات راه های روستایی، راه های اصلی و مواصلاتی، ضرورت توسعه خطوط ریلی، ضرورت افزایش سهم حمل و نقل ریلی از جمله مواردی بود که در حضور ایشان از سوی نمایندگان بر آن تاکید شد.

وی افزود: تامین مالی پروژه ها از روش های ابتکاری و رفع تبعیض در اختصاص اعتبارات و امکانات و توجه به مناطق محروم از دیگر مواردی بود که از سوی نمایندگان بر آن تاکید شد. همچنین توجه به راه آهن شرق کشور و اتصال چابهار به مشهد به عنوان پروژه مهم ملی مورد تاکید نمایندگان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، نخعی در پایان تصریح کرد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی توضیحات خوب و برنامه منسجم و دقیقی را باتوجه به تجربیات قبلی که در این زمینه ها در قرارگاه خاتم الانبیا و وزارت نفت داشتند، به اعضای کمیسیون ارائه کرد. ایشان یکی از وزرای انقلابی و جهادی کابینه است. ساخت ۴ میلیون مسکن در طول ۴ سال جز اهداف و برنامه های رئیس جمهور بوده و رسالت سنگینی برای تحقق این هدف بر دوش وزیر راه و شهرسازی است. برنامه های ایشان مورد استقبال اعضای کمیسیون انرژی مجلس قرار گرفت.