شناسهٔ خبر: 96522 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نظارت بر ناوگان مسافری سیستان و بلوچستان تشدید شد

17-2.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از تشدید طرح کنترل و نظارت ناوگان مسافری همزمان با تعطیلات ۶ روزه ۲۵ تا ۳۰ مردادماه با همکاری پلیس راه و انجمن صنفی شرکت های مسافری خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) ایوب کرد مدیر کل راهداری و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آمادگی ناوگان جاده‌ای مسافری استان برای انجام سفرها در طول سال وجود داشته است، اظهار داشت: این اداره کل به محض ابلاغ شیوه ‌نامه ‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، به منظور تامین سفر ایمن و توام با سلامتی مسافران گرامی بحث رعایت ضوابط را در اولویت کاری خود قرار داد.

وی با بیان اینکه تمامی دستورالعمل های ستاد ملی کرونا به شرکت های مسافربری استان ابلاغ شده است، گفت: کارشناسان این اداره کل علاوه بر اجرای گشت های راهداری و ترابری در طول محورهای مواصلاتی با حضور در سه پایانه های مسافری زاهدان، زابل و سراوان طرح کنترل و نظارت ناوگان  را به طور ویژه مورد توجه قرار داده اند.

مدیر کل راهداری و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تنها با یک سوم ظرفیت تردد می‌کند گفت: توصیه ما به مردم این است که با توجه به رشد فزاینده شیوع  ویروس کرونا دلتا در روزهای اخیر حتی الامکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

کرد تصریح کرد: به هیچ عنوان از تخلف راننده یا شرکت‌های حمل و نقلی که دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند در این حوزه چشم پوشی نخواهد شد و به صورت کامل در این بخش نظارت و رصد می‌ شود.

وی خاطر نشان کرد: بهتر است مسافران اقلام بهداشتی شخصی خود را به همراه داشته باشند و چنانچه قصور یا کوتاهی از سوی رانندگان و شرکت های حمل و نقل مشاهده کردند مراتب را از طریق سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن تخلفات مورد رسیدگی قرار گیرد.