شناسهٔ خبر: 96545 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

خضریان در تشریح جلسه کمیسیون اصل۹۰ با وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

حل مساله مسکن نیازمند تعامل فرا قوه ای

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون با وزیر پیشنهادی

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی خضریان در خصوص جلسه امروز (سه شنبه، ۲۶ مردادماه) کمیسیون اصل ۹۰ با وزرای پیشنهادی نفت، راه و شهرسازی و امور خارجه و بررسی برنامه‌های پیشنهادی آنها توسط اعضای کمیسیون خاطرنشان کرد: در بخش دوم جلسه امروز کمیسیون مهندس رستم قاسمی وزیر پیشنهادی مسکن و شهرسازی مهمان کمیسیون اصل ۹۰ بود و ایشان نیز برنامه‌های پیشنهادی خود را برای رونق تولید مسکن و کاهش رکود ارائه کرد. 

وی افزود: با توجه به اینکه حل مسائل حوزه مسکن و راه نیاز به همکاری‌های بین بخشی و فراقوه‌ای دارد، لازم است مشکلات به صورت راهبردی عارضه‌یابی و حل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: برنامه‌های حوزه مسکن و راه باید با مشارکت همه قوای کشور و سایر نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی تدوین و اجرا شود و این نکته مورد تأکید وزیر پیشنهادی بود و یکی از موضوعاتی که دغدغه نمایندگان عضو کمیسیون بود نیز حل دغدغه شهروندان در حوزه مسکن بود.

وی تصریح کرد: نقش آفرینی ایران در حوزه ترانزیت و بازپس‌گیری سهم منطقه‌ای و بین‌المللی در این حوزه و توانمندسازی اقشار مختلف جامعه برای رفع نیازهای مرتبط با مسکن و تدوین سیاست‌های کلان توسعه و دریامحور و برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های بندری یک بخشی از تأکیدات اعضای کمیسیون بود که برنامه‌های وزیر نیز در این باره شنیده شد.