شناسهٔ خبر: 96547 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم شیراز مطرح کرد؛

اعلام آمادگی مجلس برای تصویب لوایح مرتبط با تولید انبوه مسکن

جعفر قادری نماینده مردم شیراز از آمادگی مجلس برای تصویب لوایح مرتبط با تولید انبوه مسکن خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی صرفا به منابع دولتی متکی نباشد و با بهره‌مندی از ظرفیت منابع غیردولتی و فعالیت‌های مشارکتی، مدل‌هایی از تامین منابع مالی را تعریف کند تا انگیزه برای سرمایه‌گذاری در بخش غیردولتی تقویت شود.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص معرفی رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و نظر نمایندگان درباره برنامه پیشنهادی ارایه شده توسط وی، ضمن اشاره به این مطلب که وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه‌های مهم و کلیدی است، گفت:  وزیر معرفی شده راه و شهرسازی یکی از افراد کارکشته و مسلط به کار است که با توجه به تجربیاتی که در قرارگاه خاتم الانبیاء داشته، شناخت کافی از حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی دارد. همچنین قاسمی با حضور در قرارگاه خاتم‌الانبیاء در ساخت بنادر مهم، ساخت فرودگاه‌ها و ساخت جاده‌های فرعی، روستایی، آزادراه و بزرگراه مشارکت فعال داشت و بسیاری از پروژه‌های راه و شهرسازی توسط وی تامین مالی شده و یا به عنوان پیمانکار طرف قرارداد وزارت راه بوده است.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: رستم قاسمی در ساخت مسکن تسلط کافی دارد و  پروژه‌های مهمی را به اجرا درآورده است. بنابراین از نظر فنی و تکنولوژی درحوزه کاری وزارت راه و شهرسازی مسلط است.

قادری با اشاره به اینکه رستم قاسمی تجربیات ارزشمندی در زمینه تامین منابع مالی داخلی و خارجی دارد، تصریح کرد: با توجه به تجربیات قاسمی، در عرصه‌های مختلف راه و مسکن، نمایندگان مجلس نظر مساعدی روی وی دارند و وی به عنوان یکی از وزرای با تجربه با رای بالا انتخاب خواهد شد.

نماینده مردم شیراز در بیان انتظار نمایندگان مجلس از وزیر راه و شهرسازی گفت: انتظار نمایندگان مجلس است که وزیر راه و شهرسازی انتظارات و دغدغه‌های مردم را در بخش‌های مختلف همچون مسکن و راه پاسخ مناسب بدهد. همچنین وزیر راه باید بتواند تسهیل عبور و مرور در مسیرهای ترانزیتی و اتصال کشور با کشورهای همسایه را برقرار کند و در موضوع راه‌های روستایی نیز فعالیت‌های چشمگیری از خود نشان دهد.

قادری ادامه داد: انتظار این است که وزیر راه و شهرسازی صرفا به منابع دولتی متکی نباشد و بتواند از ظرفیت منابع غیردولتی و فعالیت‌های مشارکتی استفاده کند و بتواند مدل‌هایی از تامین منابع مالی را تعریف کند تا انگیزه برای سرمایه‌گذاری در بخش غیردولتی تقویت شود.

با تولید انبوه مسکن جلوی افزایش قیمت گرفته شود

وی تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی باید تلاش کند تا دو حوزه راه و مسکن و شهرسازی را فعال کند و بتواند علاوه بر آنکه به تقاضای مردم پاسخ مناسب می‌دهد با تولید انبوه مسکن پاسخگوی اشتغال و درآمد در این بخش باشد. همچنین در شرایطی که بخش مسکن افزایش قیمت داشته است باید تدابیری اتخاذ کند تا جلوی افزایش قیمت  با افزایش عرضه مسکن گرفته شود.

قادری افزود: انتظار است تا وزیر راه و شهرسازی تدابیری داشته باشد تا نقدینگی به سمت مسکن بیایبد. همچنین پیشنهاد می‌شود از ظرفیت اراضی دولتی برای ساخت مسکن بهره گرفته شود و منابع  مردمی و ظرفیت انبوه‌سازان در تولید مسکن به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: مجلس آمادگی دارد تا طرح‌ها و لوایحی که برای بهبود تولید مسکن مناسب ارایه می شود را به تصویب برساند.