شناسهٔ خبر: 96562 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

نیاز حوزه ریلی به تعریف مگاپروژه برای عبور از شرایط فعلی/ اکید بر رفع ضعف عملکرد در توسعه ریلی کشور/ اهمیت توجه به راه آهن شرق/ تاکید بر اهمیت توسعه خطوط ریلی داخلی و خارجی

قطار ترن ست از اهم اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی در هفته‌ای که گذشت می‌توان به نیاز حوزه ریلی به تعریف مگاپروژه برای عبور از شرایط فعلی، اکید بر رفع ضعف عملکرد در توسعه ریلی کشور، اهمیت توجه به راه آهن شرق و تاکید بر اهمیت توسعه خطوط ریلی داخلی و خارجی اشاره داشت.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

نیاز حوزه ریلی به تعریف مگاپروژه برای عبور از شرایط فعلی

در جلسه فراکسیون راهبردی مجلس وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان این که در این حوزه مشکلات زیاد است، گفت: در حوزه حمل و نقل نیازمند نهضت جدیدی هستیم تا بتوانیم حل ونقلی ارزان و ایمن داشته باشیم.

اکید بر رفع ضعف عملکرد در توسعه ریلی کشور

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از دیگر مواردی که در این جلسه مطرح شد بحث شبکه ریلی بود که حتی محل های تولید بار نیز به شبکه ریلی متصل نبوده در حالی که قرار بود بر اساس برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد حمل بار در کشوز توسط شبکه ریلی صورت گیرد، این رقم امروز کمتر از ۱۰ درصد بوده و ما در توسعه ریلی بسیار ضعیف عمل کردیم. بحث حمل و نقل هوایی از دیگر مواردی بود که مطرح شد.

تسهیل دسترسی شهرهای جدید به کلانشهر اصفهان 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: استان اصفهان ۱۶۷ کیلومتر قطار حومه‌ای مصوب و ۵۰ کیلومتر قطار حومه‌ای در حال مطالعه دارد.

اهمیت توجه به راه آهن شرق

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: توجه به راه آهن شرق کشور و اتصال چابهار به مشهد به عنوان پروژه مهم ملی مورد تاکید نمایندگان قرار گرفت.

تاکید بر اهمیت توسعه خطوط ریلی داخلی و خارجی

وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی دولت سیزدهم طی دو روز اخیر مهمان کمیسیون های مختلف مجلس بود.

اهمیت توسعه خطوط ریلی

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: رفع مشکلات راه‌های روستایی، تولید ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال آینده و توسعه خطوط ریلی و هوایی از تاکیدات نمایندگان در نشست مشترک با آقای قاسمی بود.

دومین جلسه فوق‌العاده ستاد مقابله با کرونا در ایستگاه تهران 

دومین جلسه فوق العاده ستاد مقابله با شیوع بیماری کرونا، به ریاست معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد.