شناسهٔ خبر: 96689 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بیش از ۲۳۸ نماینده مجلس از رستم قاسمی برای وزارت راه و شهرسازی حمایت کردند

رستم قاسمی بیش از ۲۳۸ نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حمایت خود را از رستم قاسمی برای انتخاب به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،در حالی که این روزها مجلس در حال بررسی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم برای تشکیل کابینه جدید است، هریک از نمایندگان چه در صحه و چه در رسانه ها صحبت در مورد وزرای این دولت بوده و انتخاب آن ها را مورد نقد و بررسی قرار می دهند. 

در این میان یکی از وزرای پیشنهاد دولت سیزدهم برای تصدی پست وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی است که به نظر می رسد این وزیر پیشنهادی بتواند در روز رای گیری نهایی و در حالی که حمایت اکثر کمیسیون های مجلس را در اختیار دارد، با بالاترین رای بر این مسند قرار گیرد.

برهمین اساس و طبق اعلام نظر نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیش از ۲۳۸ نماینده مجلس حمایت خود را از رستم قاسمی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم اعلام کردند.

گفتنی است، رستم قاسمی متولد سال۱۳۴۳ لامرد استان فارس است. دارای کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر و عضو هیات علمی دانشگاه جامع  امام حسین است. فرمانده مهندسی نیروی دریایی سپاه، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، عضو هیات مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیرعامل شرکت قطارهای شهری کشور، عضو اتاق بازرگانی ایران، وزیر نفت دولت دهم، عضو هیات عامل بانک مرکزی، ریاست دوره‌ای اوپک و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی از جمله سوابق وی است.