شناسهٔ خبر: 96823 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم در نشست شورای معاونان مطرح کرد؛

پیش‌نویس بودجه سال ۱۴۰۱ با رویکرد تسهیل و رونق در اجرای طرح‌های مسکن و حمل‌ونقل تدوین می‌شود/بهره‌مندی از ظرفیت مجلس برای تدوین قوانین تسهیل‌کننده اجرای طرح‌های مسکن و حمل و نقل

برگزاری نشست شورای معاونان با حضور وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم عضو کابینه دولت سیزدهم در نشست با معاونان وزارت راه و شهرسازی بر تدوین پیش‌نویس بودجه سال ۱۴۰۱، تشکیل منظم شورای‌عالی مسکن و تدوین لوایح تسهیل‌کننده اجرای طرح‌های تولید مسکن و حمل و نقل، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی، پنجشنبه ۴ شهریور در ساختمان دادمان به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم و با خداحافظی محمد اسلامی وزیر پیشین در ساختمان دادمان برگزار شد.
رستم قاسمی در این نشست ضمن تاکید بر نهضت خانه‌سازی و ارتقای زیر ساخت ها و خدمات شقوق مختلف حمل‌ونقل، اعلام کرد: با توجه به کسری بودجه دولت باید به دنبال روش‌های جدید تامین منابع برویم و جذابیت‌های لازم را برای  سرمایه ‌گذاران بخش خصوصی فراهم کنیم.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به دستور رییس‌جمهوری برای رونق مسکن، برنامه‌هایی که توسط دولت دوازدهم آغاز شده ادامه خواهد یافت. همچنین، طرح جهش تولید مسکن که نیز در مجلس به تصویب رسیده است مزیت‌هایی دارد که با اجرایی و عملیاتی شدن آن نهضت تولید مسکن در کشور، سرعت می‌گیرد. انجام این مهم با تامین منابع مالی و موضوع زمین پیگیری خواهد شد.
عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه در حوزه مسکن و حمل و نقل با توجه به شرایط موجود در کشور باید تحرک و تحول ایجاد شود، توضیح داد: خوشبختانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده اند تا لوایحی را برای تسهیل در رونق تولید مسکن و همچنین موانع موجود برای توسعه بخش حمل و نقل به تصویب برساند.
وی بر کار شبانه‌روزی در وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: انتظار است تا همکاران در وزارت راه و شهرسازی برای سه موضوع تدوین پیش‌نویس بودجه ۱۴۰۱، تدوین  لوایح مورد نیاز، همچنین طرح موضوعات و مشکلات احتمالی در جلسات شورای عالی مسکن ، تلاش ویژه ای معطوفنمایند.
وزیر راه و شهرسازی بر رفع موانع موجود بر تولید مسکن که بخشی از آنها افزایش قیمت مصالح ساختمانی است، تاکید کرد و توضیح داد: دولت انگیزه و مسئولیت برای ساخت مسکن و رونق تولید را دارد. همچنین دولت از راهکارهایی که سبب ارزان‌سازی سهم مردم برای آورده‌ها در اجرای طرح‌های مسکن می‌شود؛ استقبال می‌کند.
قاسمی بر خلق درآمد و ثروت و انجام به موقع کارها با همکاری و همفکری معاونان و کارشناسان، تاکید کرد.
نخستین نشست شورای معاونان وزارت راه وشهرسازی بلافاصله پس از حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار و هر یک از معاونان موارد مورد نظر را مطرح کردند.