شناسهٔ خبر: 96843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت صورت گرفت

آغاز‌ عملیات احداث کانال بتنی مسلح به طول ۶۸۰ متر در یکی از نقاط حاشیه شهر زابل

1.jpg عملیات احداث کانال بتنی مسلح به طول ۶۸۰ متر و بهسازی معابر یکی نقاط حاشیه نشین شهر زابل همزمان با هفته دولت با حضور نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسوولان محلی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، مدیر کل راه و شهرسازی استان در این مراسم گفت: این پروژه در خیابان هیرمند ۸۸ شهر زابل و با هدف ایمن سازی، هدایت آبهای سطحی و زیباسازی این محله حاشیه نشین اجرایی شده است.   

 عطاءاله اکبری ادامه داد: در قالب این پروژه اقداماتی نظیر اجرای کانال بتنی به طول ۶۸۰ متر و به عرض ۲ متر و ۲۰ سانتی متر و همچنین اجرای کانیو و جدول جهت هدایت  آبهای سطحی بطول یک هزار و ۴۰۰ متر و اجرای آسفالت و لایه های اساس و زیر اساس در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: این پروژه مهم‌ باز آفرینی شهری با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال و در مدت ۲ سال اجرایی می شود.

اکبری با اشاره به اهمیت هدایت آب های سطحی گفت: این اقدام در راستای بازآفرينی محلات حاشيه شهر زابل و به منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی در زمان بارندگی عملیاتی شده است. 

وی گفت: سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل حاشیه نشینی شهرستان زابل توسط این اداره کل هزینه شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: همچنین این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست های محرومیت زدایی از چهره محلات حاشیه چهار شهر زاهدان، زابل، خاش و سراوان ۵۰ پروژه باز آفرینی شهری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان را به عنوان محرک رشد و توسعه این محلات در چند سال اخیر مورد توجه قرار  داده است.
گفتنی است در حاشیه این مراسم دکتر دهمرده و دکتر سرگزی نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر کل راه و شهرسازی از نزدیک از روند احداث بزرگراه های زاهدان_ زابل، زاهدان_بیرجند و پل در حال ساخت نهراب بازدید کردند و قول های مساعد برای تامین اعتبارات این پروژه ها را دادند.