شناسهٔ خبر: 96854 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

ظرفیت آب‌شیرین کن بندر چابهار افزایش می‌یابد/ پایداری شبکه آب بندر چابهار با ارتقا ظرفیت آب‌شیرین کن بندر شهید بهشتی

عباس آذرپیکان معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افزایش بیش از ۵۰ درصدی ظرفیت تولید آب‌شیرین کن بندر شهید بهشتی چابهار و پایداری شبکه آب بندر تا پایان نیمه اول امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه  شهرسازی، عباس آذرپیکان درباره ظرفیت تولید این آب‌شیرین کن افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید فعلی، روزانه ۲۲۰۰ مترمکعب است که با اضافه نمودن تجهیزات جدید ظرفیت آب‌شیرین کن به میزان ۱۵۰۰ مترمکعب افزایش و در مجموع روزانه ۳۷۰۰ مترمکعب آب‌ شیرین مطابق استانداردهای بهداشتی تولید می شود.

وی اضافه کرد: عملیات مونتاژ وسل پکیج RO جهت افزایش یک واحد ۱۵۰۰ متر مکعبی، پس از ترخیص از گمرک و انتقال به کارگاه آب‌شیرین کن بندر طی روزهای آتی صورت می‌گیرد.

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مزایای حاصل از این ارتقاء را،  پایداری شبکه آب در راستای اهداف پدافند غیرعامل و آبرسانی ۲۴ ساعته به تمامی سرمایه گذاران و شرکت‌های مستقر در مجتمع بندری شهید بهشتی و شهید کلانتری عنوان کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با اشاره به خرید و تامین تجهیزات مورد نیاز برای ارتقاء تولید این آب‌شیرین کن از ابتدای امسال خاطرنشان کرد: مراحل ترخیص اکثر قطعات انجام شده که پس از جابجایی و انتقال، عملیات نصب توسط متخصصان داخلی آغاز و پیش‌بینی و تلاش می‌شود این دستگاه تا پایان شهریور بهره‌برداری و در مدار قرار گیرد.