شناسهٔ خبر: 96858 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور سند مالکیت برای بیش از هزار و ۶۴۸ هکتار از اراضی دولتی شهر زاهدان

صدور سند.jpg معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از صدور سند مالکیت افزون بر یک هزار و ۶۴۸ هکتار از اراضی واقع در حریم شهر زاهدان بنام دولت همزمان با هفته دولت ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، مرتضی مقدسی اظهار داشت: در ادامه نهضت مستندسازی اراضی دولتی محدوده و حریم شهرهای استان و  پیرو تحویل اراضی ملی از اداره کل منابع طبیعی با تلاش و پیگیری مستمر حوزه معاونت املاک و حقوقی این اداره کل  سند مالکیت بیش از یک هزار و ۶۴۸ هکتار زمین از دو مرتع لار شمالی و جنوبی واقع در حریم جدید شهرزاهدان(حدفاصل فرودگاه تا کمربندی زاهدان  میرجاوه)  به نام دولت صادر و تحویل اداره کل شد.

وی تاکید کرد:  شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان از دیگر نتایج صدور این اسناد است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان مستندسازی املاک و اراضی ملی را یکی از راهکارهای حفاظت و صیانت از املاک دولتی عنوان کرد و افزود: اخذ اسناد تک ‌برگ در راستای ماده ۲۱۱ برنامه پنجم توسعه جهت اجرای طرح کاداستر ملی با همکاری ادارات ثبت و تشکیل بانک اطلاعاتی متقن بر پایه سرشماری مجدد اراضی دولت انجام می‌شود.

مقدسی خاطر نشان کرد: مهمترین رسالت حوزه املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی حفظ و حراست از اراضی دولتی و دفاع از حق و حقوق دولت جهت بکارگیری این ظرفیت برای توسعه استان است.