شناسهٔ خبر: 97098 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات احداث یک کیلومتر بزرگراه در ورودی شهر زهک آغاز شد

2.jpeg عملیات احداث یک کیلومتر بزرگراه در مسیر زهک _عطا محمد با حضور معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، نماینده مردم شریف سیستان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسولان‌محلی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( سیستان و بلوچستان)، عملیات احداث یک کیلومتر بزرگراه در مسیر زهک _عطا محمد با حضور معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان،  نماینده مردم شریف سیستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار زهک، مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسولان‌محلی آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در این مراسم گفت: با افتتاح بزرگراه محمد آباد_ میلک  در اسفند ‌سال ۹۹ ترافیک سنگینی در ورودی و خروجی شهر زهک ایجاد شد که این اداره کل در راستای تسهیل در ترانزیت و رفت و آمد مردم و جلوگیری از تصادفات به فوریت احداث این یک کیلومتر بزرگراه در حد فاصل زهک_عطا‌محمد و اتصال به جاده ترانزیت را مورد توجه قرار داد.
وی افزایش ایمنی سفر و ایجاد اشتغال را از دیگر اهداف احداث بزرگراه زهک به عطا محمد عنوان کرد و افزود: برای احداث بزرگراه مذکور تا یک سال آینده ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر احداث بزرگراه زابل_زهک‌ بطول ۲۳ کیلومتر  و با اعتبار ۷۵میلیارد تومان توسط این اداره کل در حال احداث است.
اکبری تاکید کرد : این اداره کل در راستای افزایش ایمنی سفر و همچنین کاهش تصادفات و تلفات انسانی در این استان تمام اهتمام خود را برای بهبود وضعیت راه‌ها از طریق احداث بزرگراه و راه اصلی بکار بسته است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

گفتنی است منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.