شناسهٔ خبر: 97196 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هرمزگان صورت گرفت:

بهره‌برداري از قطعه ششم محور پارسیان - بندرلنگه

احداث قطعه ششم پارسیان - بندرلنگه2 مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان از احداث باند دوم قطعه ششم محور پارسیان – لنگه در شهرستان بندرلنگه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمز گان) ، آرش رضایی  اظهار داشت:  احداث پروژه مذکور به دلیل موقعيت استراتژيك استان در كشور و با توجه به ترانزيتي و مسافري بودن مسیر غرب به شرق داراي حساسيت ويژه اي است .

رضایی در ادامه در مورد مشخصات اين پروژه گفت: طول کل این پروژه ۲۷ کیلومتر و طول مسیر احداث شده ۱۵ کیلومتر است که با اعتبار هزینه شده ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 رضایی با بیان اینکه عرض این بزرگراه ۱۱ متر و ضخامت آسفالت به‌کار رفته در آن ۶ سانتی‌متر است، افزود: در این ‏عملیات از آسفالت گرم استفاده شده است.‏

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد: مجموعه راه و شهرسازی هرمزگان با حمایت های مقام عالی استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توانسته به رغم کمبود منابع مالی در ۸ سال گذشته ساخت و توسعه ۳۲۱ کیلومتر بزرگراه و ۱۵۰ کیلومتر از راه های اصلی و فرعی را  بهسازی و اجرا کند .

مديركل راه و شهرسازی هرمزگان خاطرنشان كرد: احداث اين مسير ضمن افزايش سرعت ترافيك عبوري موجب ارتقاي ايمني تردد، كاهش تصادفات جاده اي و تلفات ناشي از آن و كاهش مصرف سوخت مي‌شود.