شناسهٔ خبر: 97198 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت انجام گرفت :

آیین کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه راهسازی در هفته دولت در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان

پروژه های هفته دولت همزمان با هفته دولت آیین کلنگ زنی و بهره برداری از چند پروژه راهسازی در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان انجام گرفت .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لاستان)؛ همزمان با هفته دولت با حضور حسين زاده نماينده مردم شريف شهرستان هاى لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شوراى اسلامى، شبانى مديركل راه و شهرسازى لارستان و جمعی از مسئولان شهرستانی، آیین کلنگ زنی و بهره برداری از چند پروژه راهسازی در حوزه استحفاظی این اداره کل انجام گرفت.

شبانی با بیان اینکه  کوتاه بودن مسیر برای دسترسی به بنادر لنگه، چارک، آفتاب و جزیره زیبای کیش موجب شده اهمیت جاده لار – بستک و ضرورت تکمیل باند دوم آن بیش از گذشته مورد درخواست باشد، گفت:  با توجه به موقعیت ویژه تنگ خور و لزوم حذف گردنه موجود و ارتقای ایمنی ترافیک، هم اکنون.بهره بردارى از باند دوم ٣ كيلومتر از ٢٦ كيلومتر پروژه بهسازى راه اصلى محور لار - بستك حدفاصل كيلومتر  ٣ الى ٦ به اتمام رسیده است.

وی تاکید کرد: جهت ساخت اين قطعه ٣ كيلومترى اعتبارى بالغ بر ١٥٠ ميليارد ريال در آن هزينه شده است و در طول اين مسير، ٢٥٠ هزار متر مكعب خاكبردارى، ١١٠ هزار متر مكعب خاكريزى و ٣ دستگاه ابنيه فنى نيز احداث گرديده است .

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان درخصوص كلنگ زنى عمليات بهسازى و روكش آسفالت ٢  كيلومتر از قطعه اول محور فداغ - خليلى تصریح کرد : جهت بهسازى و روكش آسفالت در اين قطعه ٢ كيلومترى اعتبارى بالغ بر ٥٦ ميليارد ريال پيش بينى شده است.

شبانی اظهار داشت: در طول اين مسير، ٨٠٠ متر مكعب خاكبردارى، ٢١ هزار متر مكعب خاكريزى و ٦ دستگاه آبرو ١ و ٢ مترى نيز احداث خواهد شد.

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد:  عملیات اجرایی جهت احداث راه فرعی گراش – چک چک به طول ۳ کیلومتر حدفاصل کیلومتر ۷ الی ۱۰ نیز آغاز شد و برای این پروژه ۶۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

وی در پایان افزود: همچنین در این هفته آیین بهره برداری از روکش آسفالت دو راهی زروان – عماد شهر به طول ۵/۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در بخش صحرای باغ صورت گرفت.