شناسهٔ خبر: 97223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد:

اجرای حکم قضایی رفع تصرف ۱۲۰۰ مترمربع از اراضی ملی کاشان

رفع تصرف کاشان اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از اجرای حکم قضایی برای رفع تصرف یکهزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی ملی  این شهرستان و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در آن خبر داد.

مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ با اشاره به اقدامات انجام یافته در رفع تصرف اراضی ملی این شهرستان، اظهار کرد: با تلاش‌های بعمل آمده ضمن تشدید در حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، نسبت به اجرای احکام قضایی از اراضی ملی اقدام و به بیت‌المال بازگردانده شد.  

وی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان پس از شناسایی تعرض به اراضی ملی این شهرستان، اقدام به تنظیم شکواییه کرد، گفت: احکام قضایی برای رفع تصرف یک هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی دولتی اجرا شد و براین اساس ساخت و سازهای غیرمجاز در آن تخریب و نسبت به امحا آثار تصرف اقدام شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان ارزش این قطعه زمین را بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: این حکم به دنبال پایش مستمر اراضی دولتی و در راستای تثبيت حقوق عمومی، ممانعت از تعرض به اراضی دولتی و بيت‌المال و جلوگیری از تخریب اراضی ملی صادر و اجرا شد.   

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع زمین‌خواری یکی از اولویت‌های این اداره است، اذعان داشت: اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات قلع و قمع و رفع تصرف را با قاطعیت انجام می‌دهد.  

آراسته عنوان کرد: از مردم خواسته شده تا قبل از هرگونه ساخت‌و‌ساز، استعلام‌های لازم از دستگاه‌های ذی‌صلاح دریافت کنند تا ناخواسته و یا به ‌صورت عمدی به اراضی ملی تجاوز نکنند چرا که این موضوع ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بنا‌های احداثی، آن ها را متحمل زیان می کند.