شناسهٔ خبر: 97244 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خوزستان خبر داد:

ساکنین منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز جابه جا می شوند

استاندار خوزستان استاندار خوزستان گفت: تعدادی از ساکنین منبع آب اهواز که در پهنه خطر قرار دارند جابجا می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی (خوزستان)، قاسم سلیمانی دشتکی در پایان نشست قرارگاه محرومیت زدایی ویژه شهرستان اهواز اظهار داشت: در این نشست قرار شد تعدادی از ساکنین منبع آب اهواز که در پهنه خطر قرار دارند جابجا شوند. برای این ساکنان خانه اجاره شود و با کمیته امداد نیز صحبت کردیم و قرار شد گروهی از افراد نیز که تحت پوشش کمیته امداد هستند منازلی برای آنها اجاره شود.

وی با اشاره به اینکه فصل آغاز بارندگی نزدیک است گفت: از حالا باید چاره اندیشی شود تا این خانوار ها در فصل بارندگی در معرض خطر قرار نگیرند.

وی گفت: در این نشست در مورد منازلی که در پهنه خطر در اهواز قرار دارند بررسی  و به طور مفصل مباحث مربوط به مناطق حصیرآباد، منبع آب، کوی آل صافی و بیست متری شهرداری مطرح شد و تقسیم کار خوبی انجام گرفت.

استاندار خوزستان افزود: یک مجموعه خوبی در حال ساخت و ساز است که مشتمل بر ساخت ۱۶۸۰ واحد مسکونی است.

سلیمانی افزود: ساخت این منازل زمان بر است در نتیجه بررسی کردیم تعداد منازلی که در پهنه خطر قرار دارد و ممکن است سانحه ببینند مشخص شوند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: قرار شد کارگروهی تشکیل شود و تعدادی از ساکنین که در پهنه خطر قرار دارند جابجا شده و برای آن ها خانه اجاره شود.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه ها برای ساخت و ساز ۱۶۸۰ واحد مسکونی هماهنگی قوی تری شکل بگیرد و جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران استانی داشته باشیم که این پروژه تسریع داده شود که جابجایی کلی داشته باشیم.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: منازلی که در پهنه خطر قرار دارند پس از جابجایی ساکنین باید با حکم قضایی تخریب شوند که دیگر افراد در آن ساکن نشوند.