شناسهٔ خبر: 97256 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران اعلام کرد:

انجام پروژه‎‌های ملی استان تهران با بالاترین ضریب کنترل کیفی روز دنیا در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

احمد نوعی قالیباف مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مطالعه و آزمایش‌ پروژه‌های ملی و استانی که در اختیار دارد را با بالاترین استاندارد و ضریب کیفی روز دنیا انجام و نتایج را در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد نوعی قالیباف، مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در مراسم آغاز به کار ۷ واحد آزمایشگاهی در پروژه‎‌های عمرانی استان تهران گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با در اختیار داشتن نیروهای زبده، متخصص و بهره‌برداری از تجهیزات نوین و استاندارد آزمایشگاهی، در ۶ شهرستان استان تهران و ۴۲ واحد آزمایشگاهی مستقر و ۱۳ واحد غیر مستقر با هدف ارتقاء کیفیت پروژه‌‎های عمرانی خدمات آزمایشگاهی  ارائه می‌دهد.

قالیباف با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته در استان تهران بیش از ۸۰ هزار آزمایش کنترل کیفی صورت گرفته است افزود: طی ۵ ماهه گذشته بیش از ۳۰ هزار مورد آزمایش در پروژه‎‌های عمرانی استان انجام شده و همچنین در زمینه انجام مطالعات ژئوتکنیک و مکانیک خاک نیز از ابتدای سال بالغ بر ۷۰۰ متر عملیات حفاری دستی و ماشینی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ۴۲۰ آزمایش غیر مخرب، ۲۳ طرح اختلاط آسفالت، ۸ هزار مورد آزمایش کشش میلگرد و ۲۲ مورد آزمایش سیمان انجام شده است.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در این مراسم به ارائه گزارشی در خصوص نقش آفرینی نمایندگان شرکت آزمایشگاه در ۷ پروژه عمرانی در استان تهران، شامل بازسازی و اجرای مجدد باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، پروژه منطقه آزاد تجاری ۶۰ هکتاری منطقه ویژه اقتصادی ری، پروژه احداث نیروگاه پرند، قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال، پروژه های عمرانی سازمان انرژی اتمی، پروژه راه‌‌سازی محور حسن آباد- چرمشهر و طرح اقدام ملی مسکن شهر جدید پردیس است پرداخت.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، در ادامه مراسم آقایان صمد میرزایی رئیس شعبه شهرستان تهران، کامیار داداشی رئیس شعبه مستقر در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی ( ره)، هاشم آبادی رئیس شعبه شهرستان اسلامشهر و حسن یزدانی فر رئیس شعبه شهرستان رودهن گزارشی از اهم اقدامات صورت گرفته در همکاری با کارفرمایان و پروژه‌های حوزه تحت سرپرستی بالاخص پروژه‌هایی که آغاز به کار خواهند کرد ارائه کردند.