شناسهٔ خبر: 97340 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

اصلاح نیمی از نقاط حادثه خیز استان همدان

ایرجی امین رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: نیمی از نقاط حادثه خیز جاده‌ای استان همدان حذف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، ابوالفضل ایرجی امین با بیان اینکه از ۷۰ نقطه پرتصادف و دارای تصادف در محور‌های استان حدود ۳۵ نقطه آن به طور کامل رفع شده و بقیه آن در دست اقدام است، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده نیمی از نقاط حادثه خیز جاده‌ای استان همدان حذف شده است.

وی افزود: شناسایی، اولویت‌بندی و ایمن‌سازی نقاط پرحادثه یکی از راهکار‌های ارتقاء و بهبود سطح ایمنی شبکه جاده‌ای محسوب می‌شود که امیدواریم تا پایان سال جاری با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در صورت تأمین اعتبارات موردنیاز نقاط مستعد حادثه در استان ایمن‌سازی شود.

ایرجی امین اضافه کرد: حذف و اصلاح نقاط پرحادثه از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقدامات این اداره کل در سال جاری است و از ابتدای سال در همین راستای اقداماتی شامل نصب حفاظ ایمنی (گادریل، هندریل و...) با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد، روسازی نقاط حادثه خیز (عملیات روکش آسفالت) با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و تکمیل تابلو و علائم (آشکار سازی، شیار لرزاننده و...) باپیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد انجام شده است.

وی افزود: عملیات تکمیل ۵ دستگاه زیر گذر در دست اقدام اداره کل قرار دارد که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی میانگین ۸۰ درصدی در حال تکمیل هستند.

این مسئول گفت : مهمترین آن تقاطع غیر همسطح شهید زارعی است که عملیات ساخت و تعریض مسیر‌های دسترسی به تقاطع در حال انجام است.

وی اضافه کرد: عملیات احداث کوله، دال بتنی مسلح و نصب ۷ تیر بتنی تقاطع غیر همسطح شهید زارعی نیز به اتمام رسیده است.