شناسهٔ خبر: 97418 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

سقف وام مسکن جوانان یک میلیاردتومان شد/ واریز ۳ هزار میلیاردتومان آورده متقاضیان مسکن ملی به حساب سازندگان/راه‌اندازی صندوق توسعه مسکن بر اساس قانون جهش تولید

شهر تهران افزایش سقف وام مسکن جوانان تا یک میلیاردتومان و پرداخت وام ودیعه مسکن به اجاره‌نامه‌های تنظیم شده بعد از شهریور ۹۹، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

وعده داده شده درباره مسکن عملی می‌شود

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، ضمن تأکید بر ارائه تسهیلات ساخت مسکن در بافت های فرسوده، ازعملی شدن وعده دولت در ساخت مسکن شهری و مقاوم سازی مسکن روستایی، خبر داد.

راه‌اندازی صندوق توسعه مسکن بر اساس قانون جهش تولید

وزیر راه و شهرسازی در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم خلق ثروت و استفاده از توان بخش خصوصی برای آغاز و تکمیل پروژه‌ها، راه‌اندازی صندوق توسعه مسکن بر اساس قانون جهش تولید و مکلف شدن بانک ها برای تأمین ۳۶۰ هزار میلیاردتومان منابع برای بخش مسکن خبر داد.

سقف وام مسکن جوانان یک میلیاردتومان شد

مدیرعامل بانک مسکن جزییات تسهیلات یک میلیاردتومانی مسکن جوانان را تشریح کرد و سهم بانک مسکن را برای ارایه تسهیلات ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی ۲۱۰ واحد مسکونی برشمرد.

شایان جزییات دریافت تسهیلات بک میلیاردی مسکن جوانان را تشریح کرد و گفت: تسهیلات مسکن جوانان در تهران به مبلغ یک میلیارد تومان، ۸۵۰ میلیون تومان در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، شیراز و کرمانشاه و ۷۰۰ میلیون تومان در سایر استان‌‌ها به متقاضیان پرداخت می‌شود.

حدود ۳ هزار میلیاردتومان آورده متقاضیان مسکن ملی به حساب سازندگان واریز شد

محمدحسن علمداری عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن با اشاره به اینکه در طرح اقدام ملی مسکن ۲ هزار و ۸۴۰ میلیاردتومان ازمحل آورده متقاضیان به حساب سازندگان واریز شد از پرداخت ۲۴۴ میلیاردتومان تسهیلات در اجرای این طرح به متقاضیان خبر داد.

زمان ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تا پایان آذر تمدید شد

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، زمان ثبت‌نام وام ودیعه مسکن برای متقاضیان این وام تا پایان آذرماه امسال تمدید شد.

وام ودیعه مسکن به اجاره‌نامه‌های تنظیم شده بعد از شهریور ۹۹ پرداخت می‌شود

معاون مسکن و ساختمان از پرداخت وام ودیعه مسکن سال جاری برای اجاره‌نامه‌هایی که از شهریور ۱۳۹۹ به بعد تنظیم شده است، خبر داد. محمودزاده در خصوص مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن اعلام کرد: وام ودیعه مسکن در تهران ۷۰ میلیون تومان، در کلانشهرها۴۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است.

ثبت نام بیش از ۹۰۸ هزار نفر برای وام ودیعه مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکنون بیش از ۹۰۸ هزار نفر برای دریافت ودیعه مسکن ثبت نام کرده اند که مدارک بیش از ۱۶۶ هزار نفر تکمیل و به بانک‌های عامل ارجاع شده است.

راهکارهای افزایش بهره‌وری در تولید انبوه مسکن

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن اعلام راهکارهای افزایش بهره‌وری در تولید انبوه مسکن از آمادگی آن مرکز برای مشارکت در اجرای طرح جهش تولید، خبر داد. شکرچی‌زاده همچنین از آمادگی مرکز تحقیقات برای تهیه اطلاعات فناوری‌ها و روش‌های نوین خبر داد و گفت: برخی از دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های موجود در حوزه ساختمان و مسکن که نیاز به بازنگری داشته باشند، مرکز تحقیقات آمادگی لازم را برای بازنگری دارد. همچنین درحوزه معماری و شهرسازی نیز با تکیه بر مستندات و مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری می‌توان در انتخاب نما، سیما و منظر مجتمع‌های جدیدی که احداث می‌شود دستورالعمل‌های قابل اجرایی توسط مرکز تحقیقات تهیه شود.

سرمایه‌گذاری‌شرکت عمران شهرهای جدید در امور زیربنایی و روبنایی، مالیات قطعی منظور خواهد شد

طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در ششم شهریورماه، سرمایه‌گذاری شرکت عمران شهرهای جدید در ایجاد فضاهای آموزشی، خدماتی، فرهنگی، مذهبی و نظایر آن به حساب مالیات قطعی شده شرکت منظور خواهد شد.

۶۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند

سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه ۶۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن به بانک‌های عامل معرفی شدند از آمادگی بنیاد برای مشارکت در اجرای طرح جهش تولید مسکن خبر داد.

موافقت شورای عالی با تعیین کاربری «آموزش، تحقیقات و فناوری» در حومه زاهدان برای احداث دانشگاه فرهنگیان

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی از موافقت شورای عالی معماری و شهرسازی با تعیین کاربری «آموزش، تحقیقات و فناوری» در حومه زاهدان برای احداث دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

مصوبه سند میانکار طرح جامع شهر کرمانشاه ابلاغ شد

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای، مصوبه شورا را تحت‌عنوان سند میانکار طرح جامع شهر کرمانشاه به استاندار استان ابلاغ کرد.

مصوبه طرح جامع نیشتمان سنندج ابلاغ شد

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار کردستان و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، مصوبه طرح جامع نیشتمان سنندج را ابلاغ کرد.