شناسهٔ خبر: 97479 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

روند افزایش دما در دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل خزر/ وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شرق کشور

روز آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش پراکنده در برخی نقاط از روند گرم‌شدن هوا در برخی از مناطق کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیستم شهریور و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برای گیلان و مازندران بارش پراکنده پیش بینی کردیم و بعد از ظهر نیز  در غرب هرمزگان انتظار افزایش ابر و بارش پارکنده داریم. فردا در اردبیل، گیلان و مازندران بارش پراکنده رخ می‌دهد و  پس فردا نیز در  شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان همین شرایط حاکم است. سه شنبه و چهارشنبه نیز برای سواحل دریای خزر پیش‌بینی بارش پراکنده داریم.

وی ادامه داد: روند افزایش نسبی دما از امروز تا اواسط هفته برای دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمال و شمال شرق کشور رخ می‌دهد. وزش باد شدید نیز امروز و فردا در شرق کشور به ویژه شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم خواهد داشت. در سه روز آینده شمال و مرکز خلیج فارس و سواحل شرقی دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

نقشینه گفت: آسمان تهران در ۵ روز آینده صاف و آفتابی است و امشب غبار محلی می‌تواند در تهران شکل بگیرد. بیشینه دمای تهران امروز به ۳۲، فردا و پس فردا به ۳۴ و سه شنبه و چهارشنبه به ۳۵ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید . کمینه دما نیز در شمیرانات ۱۹ و در مهرآباد ۲۳ درجه خواهد شد.