شناسهٔ خبر: 97668 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه وساخت راههای اداره کل راه وشهر سازی جنوب کرمان خبرداد:

آغازعملیات اجرایی قطعه آخر بزرگراه جیرفت – سه راهی بم

جنوب کرمان ثمره -    محور جیرفت سه راهی بم معاون توسعه وساخت راههای اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان ازآغازعملیات اجرایی قطعه آخر بزرگراه جیرفت – سه راهی بم به طول۴کیلومترخبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه وشهرسازی (جنوب کرمان )،عباس ثمره معاون توسعه و ساخت راههای اداره کل راه و شهر سازی گفت :برزگراه جیرفت -سه راهی بم به طول کلی  ۴۸کیلومتر که تاکنون ۳۷کیلومتر ازاین محور به بهره برداری رسیده است.اکنون عملیات اجرایی احداث ۴کیلومتر باقی مانده ازباند دوم این محور با اعتباری به مبلغ۸۶۲ میلیارد درحال انجام است.

وی درخصوص روند اجرایی این پروژه اظهارداشت:همانطور که قبلا گفته شد ۳۷ کیلومتر از این بزرگراه به بهره برداری رسیده و۱۰کیلومتر از آن  نیز در دست اقدام می باشد و یک کیلومتر از محور درمحدوده تونل اسفند برای احداث تونل در حال مطالعه است.

لازم به ذکر است این محور به طول کلی ۸۳ کیلومتر است. که ۴۸ کیلومتر آن درحوزه استحفاظی این اداره کل است.این مسیر همچنین موجب توسعه کریدور شمال - جنوب،شرق – غرب،افزایش ترانزیت کالا کاهش آمارتصادفات و تلفات جاده ای همچنین روانتر شدن ترافیک می شود با توجه به وجود مناطق و تفریحی درطول مسیر،دسترسی جهت حمل و نقل کالا به شرق کشور و همسایگان شرقی کشور راحت تر خواهد شد .