شناسهٔ خبر: 98105 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

اجرای پروژه های بازآفرینی  شهری در ۵۲ محله هدف استان اصفهان 

محله هدف اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه بافت‌های حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی این استان دربرگیرنده‌ی ۵۲ محله هدف بازآفرینی شهری است گفت: جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر در این محلات سکونت دارند و متناسب با آن پروژه‌های بازآفرینی شهری اجرا شده است.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص پروژه‌های بازآفرینی شهری این استان توضیح داد: حدود ۱۴ هزار هكتار از اراضی شهری استان اصفهان در زمره بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری  قرار دارد. که ۸ هزار و ۱۰۰ هکتار از آن بافت‌های فرسوده میانی، ۳هزار و ۷۸۳ هکتار سکونتگاه‌های شناسایی شده و ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار بافت‌های تاریخی است.  

وی با اشاره به اینکه بافت‌های حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی این استان دربرگیرنده‌ی ۵۲ محله با جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر است. اذعان داشت: بر این اساس محلات هدف مشخص شده شامل اصفهان (۱۹ محله هدف)، خمینی شهر(۵ محله هدف)، سمیرم (۱ محله هدف)، شهرضا (۷ محله هدف)، گلپایگان (۱ محله هدف)، نجف آباد ( ۷ محله هدف)، کاشان (۱۱ محله هدف) و آران و بیدگل (۱ محله هدف) است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در هر یک از محلات هدف مشخص شده به فراخور شرایط موجود اقدامات مفید و موثری در راستای توسعه آن انجام شده است گفت: بر این اساس در اصفهان به اقداماتی همچون ساخت کتابخانه عمومی، احداث ورزشگاه، آسفالت و روشنایی معابر، احداث مسجد و مجموعه فرهنگی اشاره کرد.  

وی خاطرنشان کرد: در سایر شهرها نیز متناسب با محلات هدف، احداث پایگاه سلامت، سرای محله، مرکز ورزشی، سالن اجتماعات آموزش بهداشت عمومی، جاده سلامت، بازارچه صنایع دستی، مشارکت دراحداث سالن چندمنظوره و پارک محلی، واگذاری زمین جهت احداث پایگاه نیروی انتظامی، آسفات وروشنایی معابر و ... انجام پذیرفته است.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه استان اصفهان با ۱۰۷ شهر، وسیع‌ترین شبكه شهري در بين استان‌های كشور را دارا است. عنوان کرد: بازآفرینی شهری در بخش‌های قدیمی و بافت مرکزی شهرها انجام می‌شود که فرصتی برای رونق زندگی در این مناطق به شمار می‌رود. همچنین با اجرای چنین طرحی به جای احداث شهرهای جدید و حاشیه‌نشینی، بافت مرکزی شهر که دارای امکانات زیرساختی همچون برق، آب و گاز است، احیا می‌شود و مردم با بازسازی و بازآفرینی، کیفیت ‌زندگی بهتری را پیدا می‌کنند.