شناسهٔ خبر: 98122 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

اجرای روکش آسفالت حفاظتی برای نخستین بار در استان گیلان

روکش آسفالت گیلان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از آغاز اجرای عملیات روکش آسفالت حفاظتی برای نخستین بار در استان (در محورهای رشت – لاهیجان و رشت – امامزاده هاشم ) به طول۵۰کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گیلان)، فریبرز مرادی،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان از آغاز اجرای  عملیات روکش آسفالت حفاظتی برای نخستین بار در استان (در محورهای  رشت – لاهیجان و رشت – امامزاده هاشم ) به طول۵۰کیلومتر خبر داد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ که نوعی آسفالت سرد حفاظتی، ترمیمی است که با هدف آب بندی سطحی و جوان سازی آسفالتهای قبلی که دارای خرابی های سطحی، کچلی، شن زدگی و گودافتادگی بر اثر حرکت خودرو ها و ترک های تا عرض ۲ سانتی متر می باشد استفاده می شود.

وی افزود: هزینه ی این پروژه حدود ۳۵۰ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

وی در ادامه مزایای استفاده از این نوع آسفالت را برشمرده و خاطر نشان کرد: اجرای ناهمواریهای طولی و عرضی، پرکردن گود افتادگیها، درزها و ترکهای کم عمق و سطحی، جلوگیری از نفوذ آب به بدنه ی راه، جلوگیری از نشست و ایجاد ترک به دلیل انعطاف پذیری ناشی از مصرف پلیمر و ضخامت پایین در کنار اجرای فوق سریع از جمله مزایای اجرای این نوع آسفالت است. 

مرادی سپس با بیان این نکته که سرعت اجرای روکش آسفالت حفاظتی بالا بوده، گفت:  این نوع آسفالت یک نوع عملیات ترمیمی است که فرسودگی و خرابی رویه را در  هر سیکل به طور متوسط بین ۳ تا ۵ سال به تاخیر می اندازد که باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. 

فریبرز مرادی در ادامه خاطرنشان کرد: محور رشت به لاهیجان و رشت  به امامزاده هاشم از جمله محورهای پرتردد استان بوده که این امر استفاده از شیوه های نوین در نگهداری     بهینه این مسیر را ضروری می سازد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان اجرای روکش آسفالت حفاظتی در محورهای رشت – لوشان و آزاد راه رشت – قزوین و راههای فرعی را جزو  برنامه های آتی اداره کل راهداری و  حمل و نقل جاده ای استان در راستای نگهداری بهینه راه های شریانی استان برشمرد.