شناسهٔ خبر: 98133 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در محور کوهستانی جیرفت - سه راهی بم انجام شد:

بازدیدنماینده جیرفت وعنبرآباد درمجلس شورای اسلامی ازقطعه آخربزرگراه جیرفت– سه راهی بم

جنوب کرمان بازدید اعظمی نماینده جیرفت نماینده جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از عملیات اجرایی قطعه آخر بزرگراه جیرفت – سه راهی بم بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان )برزگراه جیرفت سه راهی  بم به طول کل ۴۸کیلومتر است که تا کنون ۳۷ کیلومتر از این محور به بهره برداری رسیده است وعملیات اجرایی احداث ۱۰ کیلومتر دیگر از باند دوم این محور در حال انجام است که مورد بازدید نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی قرارگرفت.

محمدساردویی مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان درحاشیه این بازدید در تشریح این بزرگراه بیان کرد: تاکنون۳۷کیلومتراز این بزرگراه به بهره برداری رسیده و۱۰کیلومتر از آن نیز دردست اقدام می باشد.یک کیلومتر ازاین محور درمحدوده تونل اسفند درحال مطالعه بوده و از ۱۰ کیلومتر دردست اقدام، ۴/۵ کیلومترآن درمرحله قیرپاشی و یک کیلومتر آن نیزابنیه فنی تکمیل شده و درمرحله اجرای بیس می باشد و مابقی مسیر نیزعملیات خاکبرداری و ساخت ابنیه آن در دست اقدام است.

وی درخصوص دیگراقدامات انجام شده دراین مسیرادامه داد: پل فروردین دراین محور به طول ۶۶متر با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد دارای اهمیت زیادی است که در حال انجام است.

ساردویی درخصوص اهمیت این بزرگراه افزود: این مسیر موجب توسعه جنوب کرمان خواهدشدوبا توجه به وجودمناطق و تفریحی وگردشگری درطول مسیر،دسترسی جهت حمل ونقل کالا به شرق کشور و همسایگان شرقی کشور راحتترخواهد شد.