شناسهٔ خبر: 98331 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست با رزمندگان و ایثارگران مطرح کرد؛

بیش از ۱۲ هزار ‌واحد مسکونی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران احداث می‌شود

طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن دیدار با رزمندگان و ایثارگران شاغل در شهرهای جدید به مناسبت هفته دفاع مقدس، از احداث حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی، روز گذشته ۶ مهر ضمن نشستی صمیمانه با رزمندگان و ایثارگران شاغل پر شرکت عمران شهرهای جدید، گفت: شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان بخشی از دولت به منظور رفع دغدغه مسکن این اقشار، تامین مسکن و احداث ۱۲ هزار و ۴۴۶  واحد در شهرهای جدید برای مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید توضیح داد: هم‌اکنون در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، صدرا، سهند، بینالود، بهارستان و فولادشهر در حال ساخت ۱۲ هزار و ۴۴۶ مسکن برای مجموعه ایثارگران هستیم که در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد؛ برخی به ۶۰ درصد پیشرفت رسیده و بعضی واگذار شده است.

طاهرخانی افزود: در پرند ۹۲۴ واحد، در هشتگرد ۶۳۴، صدرا ۱۰۰، سهند ۲۵۰، بینالود ۶۴۰، بهارستان ۳۳۹۸ و فولادشهر ۶۵۰۰ واحد به مرحله توافق رسیده که از کل این تعداد، زمین ۹۹۲۷ واحد تامین و ۶۷۱۹ واحد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: پروژه‌ها در مراحل مختلفی از تایید نقشه، فوندانسیون یا پیشرفت ۳۰ تا ۶۰ درصد قرار دارد. برخی در مرحله انتخاب پیمانکار است. تعدادی نیز از واحدهای آماده مسکن مهر بوده که واگذار شده است.

طاهرخانی همچنین در این نشست، اعلام کرد:  دوره جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس ایران نمونه بی بدیلی در دنیا به شمار می رودکه بدون شک عامل توفیق آن نیز در این جنگی نابرابر وجود نیروی انسانی مخلص در برابر قدرت سازماندهی شده دشمن بوده است.

وی همچنین عنوان کرد: نکته قابل توجه در این حوزه آن است که رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اجازه نداد تا ساختار کشور باتوجه به درگیر جنگ شدن بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی دچار خلل شود که ما این امر را مدیون شما رزمندگان هستیم.

در ادامه معاون وزیر راه و شهرسازی وظیفه امروز را در برابر خدمات وصف ناپذیر ایثارگران در شهرهای جدید تامین مسکن ویژه ایثارگران نام برد و افزود: با برنامه های مشخصی که در این خصوص به شرکت های تابعه ابلاغ شده است بایستی نظارت دقیق بر انجام صحیح و فوری این امر را جزو اولویت های کاری شهرهای جدید قرار دهیم چرا که فداکاران عرصه دفاع مقدس نباید از نظر معیشتی که مسکن جزو اصلی آن است دچار مشکل باشند.