شناسهٔ خبر: 98628 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت حفظ و نگهداری تجهیزات جاده ای

سعید کریمی مدیرمرکز مدیریت اطلاعات راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان بر ضرورت حفظ و نگهداری تجهیزات جاده ای تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، سعید کریمی با اشاره به اینکه هزینه نصب، راه اندازی و پشتیبانی هر دستگاه تردد شمار افزون بر 50 میلیون تومان و هزینه هر دستگاه نظارتی 250 میلیون تومان است، اظهار داشت: از هموطنان گرامی می خواهیم که در حفظ و نگهداری این دوربین ها ما را یاری کنند.

وی افزود: همچنین در صورتی که مشاهده کردند فردی به این دوربین ها آسیب می رساند و موارد مشکلوک از این قبیل، به مراکز راهداری یا پلیس 110 اطلاع دهند، زیرا که هدف از استقرار این دوربین ها ایجاد امنیت و کاهش تصادفات در جاده ها و کنترل رفتار پر خطر برخی از رانندگان است..

مدیر مرکز مدیریت اطلاعات راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان به سامانه های توزین در حال حرکت در سطح جاده های استان اشاره و خاطرنشان کرد: این سامانه ها علاوه بر توزین وسایط نقلیه عبوری و ثبت تخلفات سرعت لحظه ای در محل سامانه با ثبت پلاک خودرو، بررسی وضعیت اضافه تناژ قابلیت ثبت تخلفاتی سرعت، عدم دریافت بارنامه خودروها را نیز دارند.

وی افزود: مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت «WIM» توزین و کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنها است، این روش مزایایی چون کاهش اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی برای پیشگیری از تردد ناوگان سنگین حامل بار اضافی را به همراه دارد.

کریمی ادامه داد: این سامانه با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده که مانیتورینگ اطلاعات آن در پاسگاه پلیس مربوطه است، وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را شناسایی و متوقف می کند.