شناسهٔ خبر: 98841 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد:

آغاز آسفالت اسلاری سیل در ۵۰ کیلومتر از محور‌های شریانی جنوب سیستان و بلوچستان 

راهداری.jpg رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و  بلوچستان از آغاز عملیات آسفالت اسلاری سیل در ۵۰‌کیلومتر از محورهای شریانی حوزه تحت استحفاظی تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)،نوید امیریان رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات آسفالت اسلاری سیل در ۵۰‌کیلومتر از محورهای شریانی حوزه تحت استحفاظی تحت پوشش این اداره کل خبر داد.

وی بیان اینکه یکی از روش‌های نگهداری و مرمت رویه آسفالتی راه‌ها روش اسلاری سیل است، افزود: این پروژه با هدف بهبود وضعیت راههای ارتباطی اجرایی شده و امید می رود در طی کوتاهترین بازه زمانی خاتمه و به بهره برداری ترافیکی هم استانی های گرامی برسد.
امیریان ادامه داد: ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه مهم راهداری پیش بینی شده است.
رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: ترمیم به موقع رویه آسفالتی موجب می گردد از بروز خسارات مالی و هزینه های اضافی جلوگیری و به جای روکش مجدد با روش های ارزانتری رویه راه ترمیم و در بودجه صرفه جویی شود.
وی گفت: همچنین اداره کل در نظر دارد در صورت تحقق ظرفیت قیر قانون بودجه پروژه های روکش و نگهداری جنوب سیستان و بلوچستان را سرعت بخشد.
امیریان تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به تخصیص اندک اعتبارات همکاران ما در این اداره کل با استفاده از روش های نوین و کم هزینه نظیر روکش های لایه نازک و حفاظتی تلاش دارند سطح خدمت مطلوبی را در محورهای مواصلاتی برای تردد کاربران جاده ای فراهم نمایند.
رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در راستای  استفاده بهینه از امکانات و اعتبارات در تنگناهای اقتصادی موجود در نظر داریم تا پایان سال جاری از روش های دیگری مانند فایبر چیپ سیل در محورهای شریانی ایرانشهر -نیکشهر -چابهار برای نخستین بار در دو مقطع استفاده نمائیم.