شناسهٔ خبر: 98913 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد

طوفان حاره ای بالغ بر ۱۴۳ میلیارد تومان به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان خسارت زد

جلال الدین قادری.jpeg مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: بروز طوفان حاره ای و  به دنبال آن بارندگی و جاری شدن سیلاب در مهرماه جاری ۱۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به محورهای مواصلاتی و ابنیه فنی تحت پوشش این اداره‌کل در جنوب استان خسارات وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، جلال الدین قادری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: بروز طوفان حاره ای و به دنبال آن بارندگی و جاری شدن سیلاب در مهرماه جاری ۱۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به محورهای مواصلاتی و ابنیه فنی تحت پوشش این اداره‌کل در جنوب استان خسارات وارد کرده است.

وی افزود: ۴۰۷ کیلومتر از راههای اصلی و فرعی و روستایی و ۱۶۰ دستگاه ابنیه فنی راهها در حوزه تحت پوشش این اداره کل تحت تاثیر این طوفان خسارت جدی دیدند.

قادری با بیان اینکه محورهای مواصلاتی شهرستان های دشتیاری، کنارک و نیکشهر در این طوفان بیشترین خسارت را متحمل شدند،گفت: همزمان با بروز طوفان حاره ای در مناطق جنوبی استان ۲۱۰نفر از نیروهای راهداری این اداره کل با ۱۰۳ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین راهداری به صورت شبانه روزی در محورهای مستقر و به خدمات رسانی پرداختند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همزمان با بروز طوفان بی سابقه حاره ای با تلاش شبانه روزی راهداران سه محور مسدود شده در جنوب این استان بازگشایی شد.

قادری با بیان اینکه بیش از ۱۲هزار کیلومتر طول راه های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان(ایرانشهر) است، گفت: عوامل و تیم‌های راهداری این اداره‌کل در راستای جبران خسارت‌ها به سرعت وارد عمل شده و به رفع آسیب‌های سیل پرداختند تا هم استانی گرامی ترددهای ایمن  در مسیرهای ارتباطی داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هم استانی های گرامی اگر قصد تردد در جاده های جنوب سیستان و بلوچستان را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های با سامانه ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.