شناسهٔ خبر: 99219 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی شش ماهه اول سالجاری انجام گرفت؛

دریافت خدمات بیش از ۱۹۰۰۰ ناوگان حمل و نقل سنگین از مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین استان سمنان

مراکز معاینه فنی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از مراجعه بیش از ۱۹۰۰۰ ناوگان حمل و نقل سنگین به مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین استان طی شش ماهه اول سالجاری خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سمنان)، مهدی رجایی فرد گفت: در طی شش ماهه اول سالجاری ۱۹۱۸۸ مورد مراجعه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی تحت پوشش انجام شده است .

وی با بیان اینکه به منظور دستیابی به ارتقا ایمنی در تردد جاده ای و کاهش تصادفات ، نظارت های میدانی و سیستمی بر روی ناوگان انجام می شود گفت : ۵۰ درصد خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی سنگین این استان در وهله اول مردود شده که این آمار، نشانگر اثربخشی تشدید نظارت ها از مراکز استان ، پایش مداوم سامانه معاینه فنی از سوی اداره ایمنی و ترافیک و به تبع آن دقت عمل مضاعف مراکز است که در این خصوص، استان سمنان در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

رئیس اداره ایمنی وترافیک اداره کل با اشاره به اهمیت نقش عملکرد صحیح مراکز در ارتقاء ایمنی افزود : ۲۷درصد ناوگان مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در استان موفق به اخذ معاینه فنی نشده اند.

رجایی فرد با اشاره به فعالیت چهار مرکز معاینه فنی سنگین در استان گفت : امیدواریم با احساس مسوولیت مضاعف از سوی رانندگان، شرکت های حمل و نقل بار و مسافر، مراکز معاینه فنی سنگین و سایر عوامل تاثیر گذار در كنترل سلامت فني خودروها و ایمنی تردد حمل و نقل، گام هایی موثر در افزايش ايمني سفرهاي جاده اي وكاهش تصادفات برداشته شود.