شناسهٔ خبر: 99222 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان خبر داد:

رشد سه برابری مشارکت در انتخابات هیات‌مدیره‌ سازمان نظام استان تهران

عبدی قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان با اشاره به رشد سه برابری مشارکت در انتخابات هیات‌مدیره‌ سازمان نظام استان تهران تأکید کرد: شکایت‌های احتمالی از انتخابات را هیات‌اجرایی تهران، دریافت و رسیدگی می‌کند و بعد از آن نیز فرایند تایید انتخابات و اعطای اعتبارنامه‌ها انجام خواهد شد

علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص برگزاری نهمین دوره انتخابات اعضای هیات‌مدیره سازمان نظام استان تهران که روز گذشته ۲۶ مهرماه انجام شد، میزان مشارکت و همچنین آغاز به کار اعضای منتخب در سازمان نظام تهران، به ارایه توضیح پرداخت.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه در استان تهران، حدود ۱۰۷ هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند، گفت: در این دوره از انتخابات در استان تهران، شاهد رشد بیش از سه برابری مشارکت بودیم. در سازمان نظام استان تهران ۳۲ هزار و ۵۲۶ نفر رای دادند. این در حالی است که در  دوره قبل، کل افرادی که رای دادند ۹ هزار و ۷۱۶ نفر بودند.

عبدی‌قهرودی ادامه داد: انتخابات راس ساعت ۸ صبح روز گذشته آغاز شد و تا ساعت ۱۹ ادامه داشت. نتایج انتخابات نیز شب گذشته اعلام شد.

وی تاکید کرد: شکایت‌های احتمالی از انتخابات را هیات‌اجرایی تهران، دریافت و رسیدگی می‌کند و بعد از آن نیز فرایند تایید انتخابات و اعطای اعتبارنامه‌ها انجام خواهد شد و هیات‌مدیره جدید از هفته بعد، مستقر شده و آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان توضیح داد: اعتبارنامه‌های استان‌هایی که انتخابات آنها تمام و تایید نهایی شده است، حداکثر تا پایان وقت امروز ۲۷ مهر، اعطا می‌شود. برای افرادی که نسبت به نحوه برگزاری انتخابات اعتراضی دارند مهلت ۵ روزه بعد از برگزاری انتخابات برای طرح اعتراض و شکایت دارند که بعد از رسیدگی، اعلام نظر نسبت به فرایند انتخابات توسط دستگاه نظارت استان تهران انجام خواهد شد. به محض اعلام تایید انتخابات، مراحل صدور و اعطای اعتبارنامه طبق روال، انجام می‌شود.

عبدی‌قهرودی تصریح کرد: تایید صلاحیت نشدن تعدادی از کاندیداهای این دوره از انتخابات نظام استان تهران به دلیل پاسخ استعلام از مراجع چهارگانه بوده است و وزارتخانه مستقلا در این خصوص تصمیمی نگرفته است.