شناسهٔ خبر: 9925 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

اعمال حساسیت‌های ویژه در انتخابات نظام مهندسی

محمدحسین آیت اللهی عضو اصلی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی به اعمال حساسیت‌های لازم برای انتخابات نظام مهندسی از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد.

محمدحسین آیت‌الهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره نحوه برگزاری انتخابات نظام مهندسی به برخی موارد اشاره کرد و گفت:‌ اتفاقاتی که در آخرین دوره برگزاری انتخابات نظام مهندسی رخ داد و مشکلاتی که به وجود آمد، جو مبهمی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تغییراتی که در بدنه وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده، تحولاتی هم در حوزه انتخابات نظام مهندسی در حال انجام است که آن را مثبت می‌دانم؛ هر چند بر اساس دستورالعمل گذشته، با محدودیت‌هایی که برای کاندیداها ایجاد شده برخی افراد انگیزه خود را برای شرکت در دوره جدید انتخابات از دست می‌دهند و شرکت نمی‌کنند.

این عضو اصلی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در ادامه اظهار کرد: حساسیت‌های لازم برای برگزاری انتخابات نظام مهندسی از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در حال اعمال است، از جمله اینکه افراد غیرعضو حق رای‌گیری نداشتند که به نظر من این اقدام مثبت بود و در این دوره نتوانستند حاضر شوند.

وی به یکی از مشکلات پیش روی انتخابات نظام مهندسی هم اشاره کرد و گفت: رای‌گیری در رشته‌ها و گروه‌های مختلف مشکلاتی داشت، به عنوان مثال اعضای گروه معماری و عمران یا سایر گروه‌ها باید برای یکدیگر رای‌گیری می‌کردند در حالیکه این گروه‌ها هیچ شناختی از فعالیت‌های یکدیگر ندارند. 

آیت‌الهی ابراز امیدواری که با وجود مشکلات مطرح شده، وزارت راه و شهرسازی به زودی به این مسائل رسیدگی خواهد کرد.

وی همچنین در ارتباط با رقابتی شدن انتخاب مهندسان ناظر به برخی موارد اشاره کرد و افزود: فکر می‌کنم بحث رقابت و اختیار خیلی مهم است، مالک باید این حق را داشته باشد که افراد با کفایت را انتخاب کند. بهتر بود روی نقش شهرداری‌ها در پروانه‌سازی، اعمال تخلفات همچنین تراکم‌فروشی نظارت بیشتر می‌شد که اگر این موارد اصلاح شود عدالت به سمت و سوی نظارت پیش می‌رود./

نظر شما