شناسهٔ خبر: 99283 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پيام مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به‌مناسب روز جهانی مراقبت پرواز؛

نقش بی‌بديل کنترلرها در ايجاد فضای ايمن و امن هوايی کشور

سیاوش امیرمکری سرپرست سازمان هواپيمايی کشوری و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران در پيامی 20 اکتبر روز جهانی کنترلرهای ترافيک هوايی را تبريک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری در این پیام کنترل و هدایت هواپیما را یکی از وظایف خطیر در مجموعه‌ صنعت هوایی عنوان کرده است که هدف آن ایجاد بستری مناسب برای حرکت روان ترافیک هوایی و همچنین ارائه اطلاعات ضروری جهت حفظ ایمنی پروازها و کمک به سهولت پرواز است.

وی در این پیام با اشاره فشار تحریم‌های کم‌سابقه چهل سال گذشته، نقش بی‌بدیل اهالی صنعت هوایی، بویژه کنترلرها را در ایجاد فضای ایمن و امن هوایی کشور، یادآور شده آورده است: بی‌تردید افزایش بهره‌وری صنعت حمل‌ونقل هوايی و اعتماد مضاعف نسبت به عملیات هوانوردی در کشور مرهون تلاش‌های متخصصانی است‌ که‌ پروازها را در مسیرهای ورودی و خروجی کشور رصد می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ در بخش پایانی پیام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها آمده است: اینجانب ۲۸ مهر (۲۰ اکتبر)، روز جهانی مراقبت پرواز را به مراقبان پروازها و جامعه هوانوردی کشور، تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون مجموعه معظم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را در خدمت‌رسانی به مردم شریف کشورمان را از درگاه احدیت خواستارم.