شناسهٔ خبر: 99368 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل دفتر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری اعلام کرد:

بهره مندی حدود ۸۲ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از راه دسترسی

کرمانشاه - خانقائی مدیر کل دفتر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۸۱/۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از راه دسترسی برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، علی خانقائی در حاشیه بازدید از راه‌های فرعی و روستایی استان کرمانشاه، هدف از مأموریت به استان را بازدید از پروژه‌های درحال ساخت عنوان کرد.

وی افزود: تمامی اطلاعات و آمار راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جمع‌آوری شده و براساس سرشماری سال ۹۵، اکنون در کل کشور بیش از ۷۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید حدود ۳۲ هزار کیلومتر راه برای این ۷۲۰۰ روستا ساخته شود عنوان کرد: خوشبختانه وضعیت راه‌های روستایی استان کرمانشاه از میانگین کشوری بهتر است، بطوری که میانگین راه‌های روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کل کشور ۸۱/۷ درصد اما در استان کرمانشاه ۸۸ درصد است.

خانقائی گفت: انتظارداریم با تلاش همکاران در استان کرمانشاه، راه ۲۰۷ روستای باقی مانده نیز با ۴۲۰ کیلومتر در برنامه‌ ی چهار ساله با تأمین اعتبار و حمایت سازمان متبوع، آسفالت شود.

وی با اشاره به بازدیدها گفت: بسیاری از پروژه‌ها آماده آسفالت هستند و حدود ۳۵ کیلومتر پریمکوت انجام شده است افزود: امید داریم با تأمین قیر، ۳۵ کیلومتر راه نیز آسفالت و روستاییان از راه مناسب بهره‌مند شوند.

علی خانقائی با بیان اینکه هدف ما براساس برنامه ششم بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه‌ دسترسی است عنوان کرد: اولویت نخست با روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار، اولویت دوم با روستاهای ۵۰ تا ۹۹ خانوار و اولویت سوم با روستاهای بین ۲۰ تا ۴۹ خانوار است.

مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین گفت: با توجه به اینکه اعتبارت به صورت ملی می باشد و در اختیار استان قرار گرفته است، درخواست داریم به گونه‌ای برنامه‌ریزی گردد که، اولویت‌ها رعایت و جمعیت بیشتری از راه مناسب و آسفالته برخوردار شوند.

 

مهندس خانقائی از احداث پل راه روستایی علی آباد و بندر آباد بخش ماهیدشت، راه روستایی یلوه سفلی، راه روستایی جهان آباد، راه روستایی خرس آباد بزرگ و آقا جعفری در حوزه شهرستان کرمانشاه و راه روستایی پشته ریزه سفلی و علیا، راه روستایی چراغ آباد بخش سر فیروز آباد، راه روستایی مسکره - سراب سرین دهستان جلالوند، راه روستایی توه خشکه دهستان عثمان وند بازدید به عمل آوردند.