شناسهٔ خبر: 99384 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

ایجاد محدودیت‌هایی برای برداشت آب‌های زیرزمینی در محدوده‌های فرودگاهی برای کاهش مخاطرات فرونشست/ بهره‌برداری از يک مسير مستقيم هوايی در ماه نوامبر/ کاهش پروازهای تاخیردار نسبت به تیرماه/ تکمیل پروژه باند اصلی فرودگاه اردبیل

بهسازی باند فرودگاه اردبیل ایجاد محدودیت‌هایی برای برداشت آب‌های زیرزمینی در محدوده‌های فرودگاهی برای کاهش مخاطرات فرونشست و بهره‌برداری از يک مسير مستقيم هوايی در ماه نوامبر از اهم اخبار در حوزه هوایی در هفته‌ گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته‌ای که گذشت در حوزه هوایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

ایجاد محدودیت‌هایی برای برداشت آب‌های زیرزمینی در محدوده‌های فرودگاهی برای کاهش مخاطرات فرونشست

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه فرونشست در کشور به مرحله هشدار رسید بر ایجاد محدودیت‌ برای برداشت آب‌های زیرزمینی در محدوده های فرودگاهی و خطوط راه آهن خبر داد.

تصميمی برای افزايش قيمت بليت گرفته نشده است

سازمان هواپیمایی کشوری بر رعایت مقررات ابلاغی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، از جمله رعایت ۶۰ درصدی ظرفيت هواپيما تاكيد كرد.

بهره‌برداری از فاز نخست هوشمندسازی در فرودگاه‌های مشهد و رشت 

فاز نخست پروژه‌های هوشمندسازی و توسعه دولت الکترونيک در فرودگاه بين‌المللی شهيد هاشمی‌نژاد مشهد و فرودگاه سردار جنگل رشت ۲۷ مهر افتتاح می‌شود.

سازمان هواپيمايی کشوری تنها مرجع صدور گواهينامه پروازی هواپيماهای فوق سبک 

سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تنها مرجع صدور گواهینامه پروازی هواپیماهای فوق سبک این سازمان است.

بهره‌برداری از يک مسير مستقيم هوايی در ماه نوامبر

مديرکل ترافيک هوايی از بهره‌برداری يک مسير مستقيم از بيرجند به مرز هوايی ترکمانباشی با توجه به‌ بسته شدن فضای افغانستان در ماه نوامبر خبر داد.

کاهش پروازهای تاخیردار نسبت به تیرماه

درصد پروازهای تاخیردار به کل پروازها درمردادماه سال جاری نسبت به ماه تیر کاهش یافته است.

تکمیل پروژه باند اصلی فرودگاه اردبیل

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل پروژه باند اصلی فرودگاه اردبیل در اینده نزدیک و خرید سیستم روشنایی از شرکت های داخلی به متقاصیان مسکن اعلام کرد برای ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن یک ماه فرصت دارند.