شناسهٔ خبر: 99550 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر امور خارجه ترکمنستان

فصل جدیدی در روابط ایران و ترکمنستان گشوده شد

نشست افتتاحیه شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی، فنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ترکمتستان وزیر امور خارجه ترکمنستان با اشاره به ظرفیت بالای همکاری بین ایران و این کشور گفت: فصل جدیدی در روابط دو کشور گشوده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رشید مردوف، معاون رییس جمهور و وزیر امور خارجه ترکمنستان در نشست افتتاحیه شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی، فنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با اشاره به اهمیت این نشست برای توسعه روابط دو جانبه این دو کشور گفت: روابط ترکمنستان و ایران در سطح بالایی قرار دارد و در سی سال گذشته نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. می‌توان گفت این جلسات یک صفحه جدید و گامی مثبت برای توسعه روابط دوجانبه خواهند بود.

وی با اشاره به برگزاری کمیسیون‌های تخصصی در حوزه‌های ترانزیت، تجارت، نفت‌وگاز، برق و انرژی و آموزش و سلامت افزود: با هیاتی ۲۰ نفره وارد تهران شدیم و در ترکیب این هیات نمایندگانی از بخش‌های مختلف وجود دارند که با همتایان ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

مردوف با اشاره به اینکه در مذاکرات امروز مساله ترانزیت مورد توجه قرار گرفت، گفت: بخش دیگری از مذاکرات درباره مسایل بازرگانی و تجارت بین دو کشور است که اطمینان کامل داریم می‌توان سطح تجاری دو کشور را افزایش دهیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر در حوزه برق و انرژی روابط خوبی بین دو کشور وجود داشت و این روابط در حوزه انرژی بسیار مهم است.

وزیر امور خارجه ترکمنستان ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای افزایش سطح روابط بین دوکشور وجود دارد و ایران و ترکمنستان باید روابط خود را در حوزه‌های مختلف افزایش دهند. هیات ترکمنستان برای انجام وظایف خود در جهت تحقق این اهداف آمادگی کامل را دارد.