شناسهٔ خبر: 99636 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری:

کارگروه حمل و نقل بر اساس حساسیت موضوعات به استان‌هاسفر خواهند کرد

کرمانشاه - کمیته راهبردی حمل و نقل مدیر کل دفتر حمل و نقل کالایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: کارگروه تخصصی حمل و نقل کالا بر اساس حساسیت موضوعات به استان‌ سفر و با تشکيل جلسات هم اندیشی به مشکلات حمل و نقل رسیدگی می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، غلامحسین دغاغله اظهار داشت: با توجه به تصمیمات متخذه در هیئت مدیره سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مقرر شد کارگروهی تحت عنوان کارگروه حمل و نقل با مسئولیت معاون محترم حمل و نقل سازمان و مدیران دفاتر مرتبط حوزه حمل و نقل، تشکل های صنفی، شرکت‌ها و رانندگان حوزه بار و مسافر بر اساس حساسیت موضوع به استان‌ها حضور یابند.

وی افزود: این کارگروه تخصصی ضمن برگزاری جلسات تخصصی جداگانه در خصوص کالا، مسافر و موضوعات ایمنی و ترافیک همچنین بحث و بررسی درباره موضوعات هر استان با حضور تشکل‌های صنفی مرتبط استانی و کشوری برگزار و راهکارهای لازم و تصمیماتی که امکان اتخاذ آن در جلسه وجود دارد گرفته می شود و نتایج موضوعات مذکور در مهلت زمان مشخص به استانها ابلاغ می شود.

وی عنوان کرد: از جمله موضوعاتی که در استان کرمانشاه با حضور شرکت‌های صنفی کالا بحث شد موضوع فعالیت رانندگان در حوزه حمل و نقل سیمان و ساماندهی مقوله حمل این کالای خاص بود که تصمیمات خوبی گرفته شد.

 مدیر کل حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: همچنین تصمیماتی درباره نحوه فعالیت دفاتر صدور بارنامه در نقاط مختلف شهر و شهرستان بر اساس آیین نامه ها و ضوابط پیش بینی شده و چگونگی فعالیت شرکت‌های سراسری و بزرگ مقیاس گرفته شد.

دغاغله گفت: شرکت های پخش فرآورده های نفتی مطالبی مبنی بر بحث بیمه رانندگان نفتی از جمله ماده ۳۸ تامین اجتماعی بیان کردند که با توجه به سابقه این موضوعات و تصمیماتی که در ستاد گرفته شده موضوعات مورد بررسی قرار گرفت، توضیحات لازم به دست اندرکاران بخش ارائه شد همچنین آنچه که فعالین حوزه حمل و نقل باید در جریان آن قرار گیرند طی فرصتی محدود اطلاع رسانی و تصمیمات لازم هم اتخاذ شد.

وی گفت: مشکلاتی که رانندگان استان کرمانشاه در بنادری از جمله بندر امام خمینی(ره) و یکی دو استان دیگر با آن مواجه بودند هم در جلسه مورد پیگیری قرار گرفت و از طریق کانون کشوری موضوع پیگیری خواهد شد.