شناسهٔ خبر: 99698 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

توسعه صنایع خوزستان متناسب با شبکه حمل و نقل نیست

رضایی مدیر کل خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: باتوجه به وجود ظرفیت های ویژه در استان، توسعه صنایع متناسب با شبکه حمل و نقل نبوده است لذا نیاز به توجه ویژه داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، رضا رضایی در جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: خوزستان با بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۶۴ کیلومتر مربع مساحت، جزو استان های بزرگ کشور محسوب می شود. 

وی افزود: طول راهها در خوزستان ۱۸ هزار و ۸۱۶ کیلومتر  است که ۱۲ هزار و ۵۷۳ کیلومتر آن راه روستایی و ۶ هزار و ۲۴۳ کیلومتر دیگر راه اصلی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در خوزستان ۱۳۵ کیلومتر آزادراه، هزار و ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۶۸۵ کیلومتر راه اصلی و ۲ هزار و ۲۸۶  کیلومتر راه فرعی داریم.

وی افزود: استان خوزستان دارای ظرفیت های بزرگ اقتصادی، تجاری، بنادر، پتروشیمی، صنایع نفت و فولاد و نیشکر و... است و کالاهایی نیز از استان در حال حمل و نقل به مراکز کشور هستند. بالغ بر ۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده ها جابه جا می شود و ۱۳ تن هم از طریق شبکه ریلی حمل می شوند. جاده های ما به دلیل حجم زیاد باری که جا به جا می شود، دچار آسیب شده اند.

 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ضمن مقایسه وضعیت جاده ای استان با کشور، گفت: میزان کالاهای حمل شده در کشور، ۵۰۰ میلیون تن است. میانگین کشوری ۱۶ تن است و استان خوزستان ۴۲ میلیون تن است که نسبت به کشور بیشتر است و منجر به آسیب وارد شدن به جاده های استان شده است.  
    
رضایی در خصوص حوادث جاده ای خارج از شهر نیز بیان کرد: در خصوص جانباختگان حوادث جاده ای، در سال ۹۹، ۱۱ هزار نفر جانباخته در کشور داشتیم که در خوزستان با ۵۹۱ کشته رتبه سوم را داریم.

وی در پایان، خاطر نشان کرد: باتوجه به وجود ظرفیت های ویژه در استان، توسعه صنایع متناسب با شبکه حمل و نقل نبوده است لذا نیاز به توجه ویژه داریم. در مجموع ۶۸ پروژه با ۵۷۶ کیلومتر در دست اجرا است.