شناسهٔ خبر: 99817 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۰

کاشفی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: با تلاش‌های به عمل آمده اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش ۳۰۰ درصدی داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون بیان داشت: با وجود کاهش درآمدهای دولت و تقلیل اعتبارات در نظر گرفته شده برای این شهرستان، اقدامات و عملکرد اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون جهت اخذ اعتبارات عمرانی در سالجاری نسبت به سنوات گذشته افزایش قابل قبولی داشته است.  

  وی افزود: با تلاش‌ و پیگیری‌های به عمل آمده امسال، مبلغ ۴۲ هزار و ۱۸۱ میلیون ریال از ردیف‌های استانی و متوازن به راه و شهرسازی تیران و کرون تخصیص داده شد.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با بیان اينکه در سال ۱۴۰۰ برای این شهرستان سهم اعتبارات استانی در مجموع ۷۸ هزار و ۴۴۲ میلیون ریال و سهم اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور ۲۳۱ هزار و ۴۹۵ میلیون ریال بوده است عنوان کرد: از این میزان سهم راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از بین حدود ۳۰ دستگاه اجرایی موجود در شهرستان، تقریباً ۱۵ درصد متوازن و ۱۲ درصد استانی بوده که  در مجموع از کل دو ردیف معادل ۱۴ درصد است.  

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات شهرستان دارای الزام برای دستگاه‌هایی اجرایی همچون اداره آب و راهداری بوده است، اذعان داشت: جذب این مبلغ اعتبار نشان از جایگاه ویژه این اداره در بین سایر ادارات شهرستان است.  

  کاشفی در خصوص وضعیت تخصیص این اعتبارات به پروژه‌های راه و شهرسازی شهرستان توضیح داد: از اعتبار در نظر گرفته شده، ۳۳ هزار میلیون ریال برای پروژه باند دوم تیران سامان، هشت هزار و ۶۸۱ میلیون ریال برای باند دوم تیران چادگان و ۵۰۰ میلیون ریال برای تهیه طرح تفصیلی شهر عسگران اختصاص داده شده است.  

وی افزود: امسال قرارداد مرحله دوم تهیه طرح تفصیلی عسگران با مشاور منتخب منعقد و تهیه این طرح در دست اجرا است.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه باند دوم تیران سامان، تاکنون دارای ۳۰ درصد تخصیص بوده که به لطف خدا پس از مبادله موافقتنامه، به پیمانکار پرداخت می‌شود.  

  وی از آغاز احداث باند دوم محور تیران چادگان در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: طرح باند دوم به طول ۱۴ کیلومتر و تقاطع غیر همسطح آن، در سال ۹۹ تهیه شد و امسال احداث تقاطع غیر همسطح در محدوده معروف به سه راهی سد، برآورد و در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان قرار گرفت.  

  کاشفی با بیان اينکه طی سال جاری از اعتبارات ملی در فصل حمل و نقل مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای باند دوم تیران سامان از سوی شرکت زیرساخت تخصیص یافته است اظهار کرد: این پروژه تاکنون نیز دارای تخصیص ۶۳ درصد بوده است.  

 وی خاطرنشان کرد: از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای باند دوم تیران چادگان نیز مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص، بخشی از آن به پروژه فعال این محور در شهرستان چادگان و بخشی دیگر نیز برای احداث تقاطع غیر همسطح این شهرستان اختصاص داده می‌شود.