شناسهٔ خبر: 9986 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

جزئیات هشتاد و ششمین مجمع عمومی و هیئت اجرایی UIC در توکیو؛

اجرای کمپین جهانی «قطار به سوی پاریس» با هماهنگی سازمان ملل/ سهم راه‌آهن باید در حمل‌ونقل مسافر تا ۵۰ درصد افزایش یابد

عباس نظری مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور بین الملل راه‌آهن با اشاره به برگزاری مجمع عمومی اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها (UIC) در توکیو گفت: قرار است کمپین جهانی «قطار به سوی پاریس» به منظور ترویج حمل‌ونقل ریلی در ۷ آذر ۹۴ اجرا شود.

عباس نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها (UIC) با بیش از ۲۴۰ عضو از سراسر جهان، هشتاد و ششمین مجمع عمومی و هیئت اجرایی خود را در ماه جولای ۲۰۱۵ به میزبانی شرکت راه‌آهن شرق ژاپن با ریاست آقای ولادیمیر یاکونین- رئیس راه‌آهن روسیه و رئیس UIC برگزار کرد.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور بین الملل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: هشتاد و ششمین مجمع عمومی با سخنانی از دبیر کل سازمان ملل خطاب به جامعه راه‌آهن‌ها برای ارتقاء سیستم های حمل و نقل به سیستم های پاکیزه‌تر، امن تر و پایدارتر آغاز شد.

وی افزود: بان‌کی‌مون مشارکت اعضای UIC در اجلاس سران اقلیم را که سال گذشته در سازمان ملل تشکیل شده بود مورد تحسین قرار داد، در آن اجلاس مذکور چشم انداز واضحی از اقدامات مورد نیاز برای تغییر اقلیم ارائه شده بود و مقرر شد که مصرف انرژی و انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ به نصف کاهش یافته و سهم راه‌آهن در حمل‌ونقل مسافر تا ۵۰ درصد افزایش یابد.

نظری یادآور شد: ژان پیر لوبینو رئیس اتحادیه بین المللی راه آهن‌های جهان (UIC) نیز از کمپین جهانی " قطار به سوی پاریس" با هماهنگی سازمان ملل، سازمان‌های غیردولتی و اعضای UIC به منظور ترویج حمل‌ونقل ریلی به عنوان یک شیوه حمل و نقل پاکیو پایدار در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۵ ( ۷ آذر ۹۴) خبر داد و از تمامی مدیران عامل راه‌آهن‌ها دعوت کرد تا فعالانه در رویداد « قطار به سوی پاریس» شرکت کنند. در این مراسم قرار است از تعداد زیادی قطار بین المللی با مسافران خارجی در مراسمی استقبال و یک میزگرد بین المللی در UIC با حضور سخنرانان برجسته حمل و نقل و سیاست برگزار شود.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن افزود: دپارتمان ریل سیستم نیز در خصوص فعالیت‌های استانداردسازی توسعه یافته زیر چتر پایگاه استانداردسازی توضیحاتی داد و تأکید آن بر فعالیت هایی مانند توسعه استانداردهای ریلی جدید در بخش‌های تخصصی مانند راه آهن سریع السیر بود.

نظری تأکید کرد: مواقفتنامه‌ای نیز بین UIC و IEC کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک امضا شد و افزایش همکاری با سازمان استانداردجهانی (ISO)  نیز مورد تأکید قرار گرفت. مدیر اداره ارزشهای بنیادین UIC نیز توضیحاتی در خصوص برگزاری دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی راه آهن در آینده نزدیک بیان کرد.

هشتاد و هفتمین مجمع عمومی در اول دسامبر ۲۰۱۵ ( ۱۰ آذر ۱۳۹۴) همزمان با کنفرانس COP۲۱ در پاریس برگزار می‌شود./

نظر شما