شناسهٔ خبر: 99936 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

تکمیل باند دوم مبارکه مجلسی بروجن تا سال ۱۴۰۲

بهزادشاهسوندی،اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۲۸.۵ کیلومتر از باند دوم مبارکه مجلسی بروجن در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۲ تکمیل شود.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص آخرین وضعیت پروژه مهم احداث باند دوم مبارکه مجلسی بروجن اظهار کرد: این پروژه یکی از طرح‌های اولویت‌دار اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان است زیرا این محور بسیار حادثه ساز و پر ترافیک بوده و حدود ۵۵.۵ کیلومتر آن در استان اصفهان قرار دارد.  

 وی با بیان اینکه حدود ۱۵ کیلومتر از این محور در سنوات گذشته به بهره‌برداری رسیده است اذعان داشت: عدم تامین منابع مالی و وجود معارضان موجود در محور مثل اراضی کشوری و موانع دیگر، باعث توقف چندین ساله پروژه شده بودند.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ برای تکمیل پروژه تصمیم گیری شد و در سال ۱۳۹۹ این مسیر به مناقصه گذاشته شد که جمع کل آن ۱۱۰ میلیارد تومان بود.  

 وی با بیان اینکه ۷.۵ کیلومتر از پروژه تکمیل شده است عنوان کرد: ۲۸.۵ کیلومتر دیگر از پروژه طبق زمانبندی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه در سال ۱۴۰۲ تکمیل شود. که در واقع با تکمیل آن یکی از پر خطرترین محورهای استان به بهره‌برداری می‌رسد.  

وی خاطرنشان کرد: یکی از ابتکارات این پروژه استفاده از بتن غلطکی به جای آسفالت است و برای اولین بار در استان به صورت انجام می‌شود که علاوه بر کاهش در هزینه‌ها، نسبت به آسفالت دوام بیشتری دارد.