شناسهٔ خبر: 99948 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

آمادگی ۴۵۰ نفر راهدار و ۲۷ باب راهدارخانه برای استقبال از بارش‌ها در استان تهران

راهداری زمستانی استان تهران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از آمادگی ۴۵۰ نفر راهدار و ۲۷ باب راهدارخانه برای استقبال از بارش‌ها در این استان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران) حیدر نوروزی، از آمادگی ۴۵۰ راهدار و ۲۷ باب راهدارخانه و ۲۷۴ دستگاه ماشین آلات در استان تهران و آغاز طرح راهداری زمستانی از نیمه آبان ماه خبر داد و گفت: با توجه به آغاز فصل بارش، یکی از مهمترین مأموریت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اجرای طرح راهداری زمستانی است.

نوروزی اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی حضور به موقع و انجام اقدامات مناسب اهمیت زیادی داشته و می‌تواند درجهت تسهیل تردد در محورهای مواصلاتی مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه راهداری زمستانی با شرح وظایف و ساختار مشخص گفت: از سوی این قرارگاه با هدف بررسی تمهیدات راهداری زمستانی سال جاری تاکنون با ادارات تابعه، جلسات تخصصی برگزار شده و نیازها و مشکلات این استان‌ها مورد بررسی قرار گرفته و بر ضرورت اجرای وظایف محوله این شهرستان‌ها تاکید شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه اینکه پیش بینی و آماده کردن پایگاه‌های راهداری، تجهیزات و ماشین آلات، نیروها و مواد و مصالح مصرفی جهت انجام عملیات راهداری زمستانی از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: این آماده سازی شامل تعمیر و راه اندازی ماشین آلات راهداری زمستانی، بهسازی راهدارخانه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه راهداران و رؤسای ادارات راهداری بلافاصله پس از خاتمه راهداری زمستانی سال قبل یعنی تابستان انجام شده است.

نوروزی به وجود دو هزار و ۹۳۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۹۲۴ کیلومتر راه روستایی و ۱۹۸ پل در استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۴۵۰ نیروی راهدار در استان به حالت آماده باش هستند و ۲۷ باب راهدارخانه و مجموع ۲۷۴ دستگاه ماشین آلات راهداری، سبک، سنگین و نیمه سنگین در استان فعال است.

وی بر لزوم انجام هماهنگی‌های لازم با مسئولان ذی ربط استانی جهت آمادگی و اقدامات مورد نیاز در طرح راهداری زمستانی امسال تاکید کرد و افزود: هماهنگی لازم با فرماندهان و عوامل پلیس راه‌های استان به منظور هماهنگی بیشتر در خصوص هرگونه انسداد و بازگشایی و اعمال زنجیر چرخ، جلسات هماهنگی برگزار شده است.

نوروزی گفت: مسافرین و رانندگان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و شرایط جوی به سایت www.141.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل کنند.