شناسهٔ خبر: 60228 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نماینده سمیرم:

اسلامی با وزارت راه و شهرسازی بیگانه نیست/ سوابق وزیر پیشنهادی راه در صنعت هوانوردی نقطه قوت است

محمد اسلامی سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس با بیان اینکه محمد اسلامی سابقه کار در بخش‌های حمل و نقل به ویژه صنعت هوانوردی را داشته است گفت: مهمترین مطالبه مجلس از اسلامی ارائه برنامه کاربردی و جامع در حوزه مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا، اصغر خلیلی درباره برنامه‌های محمد اسلامی سرپرست وزارت راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه فردی برای وزارت راه و شهرسازی انتخاب شده که بیگانه با این حوزه نیست و پیش از این هم سابقه فعالیت در برخی از حوزه‌های راهی را دارد.

وی افزود: اسلامی سابقه طولانی در بخش هوانوردی داشته است و در بخش مسکن هم فعالیت‌های مرتبط با حوزه شهرسازی را داشته است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس با بیان اینکه رزومه کاری اسلامی در بخش حمل و نقل قانع کننده است، گفت: جلسات اسلامی با نمایندگان مجلس برای ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها آغاز می‌شود و مجمع نمایندگان اصفهان هم فردا جلسه‌ای را با سرپرست وزارت راه و شهرسازی خواهند داشت و به صورت اختصاصی برنامه‌های وی را بررسی خواهند کرد.

نماینده مردم سمیرم با تاکید بر اینکه آقای اسلامی ساماندهی بازار مسکن را باید در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار دهد، گفت: متاسفانه امروز حوزه مسکن با مشکلات متعددی مواجه است و مهمترین برنامه آقای اسلامی باید ساماندهی بازار مسکن باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها در کلانشهر تهران ۵۰۰ هزار مسکن خالی از سکنه وجود دارد که باید با یک برنامه‌ریزی درست این تعداد واحد مسکونی خالی به بازار عرضه شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس با بیان اینکه نیاز فوری جامعه جوان کشور موضوع مسکن است گفت: باید برنامه‌ها در بازار مسکن جامع و کاربردی باشد تا بتوان یکی از نیازهای اساسی خانوار را با توجه به شرایط اقتصادی پاسخ داد.

سلیمی با بیان اینکه خوشبختانه آقای اسلامی در صنعت هوانوردی دارای سابقه کار طولانی است، گفت: اگر بتوانیم در بخش حمل و نقل که ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد اشتغال‌ ایجاد کنیم، جلوی مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به کلانشهرها را می‌گیریم که این خود به ساماندهی بازار مسکن هم کمک می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا آقای اسلامی می‌تواند رای اعتماد مجلس را اخذ کند، گفت: مجلس در شرایط کنونی سخت‌گیرانه‌تر عمل می‌کند و وزیری می‌تواند رای اعتماد نمایندگان را جلب کند که برنامه کاربردی، عملیاتی و جامع ارائه دهد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین نقاط قوت و مثبت آقای اسلامی این است که تجربه کار در حوزه‌های حمل و نقل به ویژه هوانوردی را داشته است و این موضوع می‌تواند در رای اعتماد مجلس به وی موثر باشد.

نظر شما